- Biep26 februari 2022 om 23:24
Beste
Ik had even een vraag ik neem nu al een paar jaren de anticonceptiepil Drosana 20 met 21 pillen per strip.
Nu gaan we voor de vakantie naar center Parks en daar word waarschijnlijk nogal veel gezwommen maar ik haat het om een tampon in te steken. Maar nu komt het heel slecht uit met mijn stopweek die valt er eigenlijk recht op. Zou ik nu misschien 4 pillen meer mogen (van een reservestrip ) nemen. En dan een stopweek mogen inlassen. Ik neem altijd 2 strips na elkaar zonder stopweek dus zou dit doen na mijn 2e strip. Eigenlijk mijn stopweek 4 daagjes uitstellen. En dan een stopweek van 6 of 7 dagen nemen
Of zou dit iets doen aan de betrouwbaarheid van mijn pil dan? Groetjes5 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 februari 2022 om 23:28Ja dat kan, dat is geen probleem. Maar dan wel beter een stopweek van 7 dagen houden
ReagerenBiep27 februari 2022 om 23:53Beste
Zouden dat ook 5 dagen extra mogen zijn en dan een stopweek van 7 dagen? Dat zou dan dinsdagavond mijn laatste nemen en dan woensdagavond de week erna terug beginnen als ik het juist heb? Toch?
En na die stopweek mag ik gewoon verder doen zoals ik altijd deed hè, (2 strips doorslikken en dan daartussen een stopweek van 7dagen).
Bedankt voor uw snelle antwoord!Groetjes
ReagerenJohn (moderator)
27 februari 2022 om 23:54Dat kun je zo doen. dat is geen probleem.
ReagerenAno6 maart 2022 om 13:16Hoi,
Nou zit ik in mijn 3de week en ben ik vrij en za de pil vergeten het is nu zondag en zit te twijfelen of ik 3 pillen kan innemen of dat ik nu mijn stopwerk moet inplannen
ReagerenJohn (moderator)
6 maart 2022 om 16:37Geen pil meer innemen maar aan de stopweek beginnen.( die is dan al begonnen na de laatste pil die je wel nog hebt genomen)
Reageren