- Ano12 februari 2022 om 02:14
Hoi
Ik heb nu al 2 dagen diarree echt waterig. Gister was het wel meer dan 4uur na mijn pil (deze neem ik om 22u savonds),en maar 2 keer diarree gehad. Deze middag/avond ook 4x diarree gehad maar dit was voor de inname van mijn pil. Maar ik maak me zorgen aangezien het toch 2 dagen na elkaar is? Ben ik dan niet meer veilig?9 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 februari 2022 om 17:08Als je nou nog een dag langer diarree hebt, kan het wel een probleem zijn
ReagerenAno12 februari 2022 om 17:39Gister nA het innemen van mijn pil heb ik geen last meer gehad van diarree enkel 3/4uur voor het innemen van de pil. Is het vandaag ook een probleem als het op het moment is voor dat ik mijn pil inneem? Moest dat het geval zijn welke maatregelen moet ik dan nemen? Vandaag is mijn voorlaatste pil. Ik heb al 7dagen geen gemeenschap gehad.
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2022 om 17:49Als je langer dan 3 dagen of langer achter elkaar alleen maar diarree hebt, is dat een risico. Dan moet je extra maatregelen nemen als je seks wilt hebben. Je kunt ook nu aan je stopweek beginnen. Dan is het verder sowieso geen probleem. Maar dan wel weer op tijd met de pil starten na de stopweek
ReagerenAno12 februari 2022 om 17:54Dus vandaag dan geen pil meer pakken? Dan heb ik 2 pillen van mijn strip niet genomen? Is dat dan geen probleem? En als ik dan nog diarree moest hebben vandaag en komende dagen in mijn stopweek ben ik dan nog veilig? En ben ik dan ook veilig in mijn volgende pilstrip?
ReagerenAno12 februari 2022 om 17:58En als ik vandaag geen pil meer neem. Moet ik dan volgende zaterdag weer beginnen met een nieuwe pilstrip of een andere dag? En kan ik dan volgende pil strip bv 2dagen langer de pil nemen zodat ik mijn stopweek weer heb zoals ik gewoon ben of kan dit niet zomaar 2 dagen langer slikken (23 dagen ipv 21dagen strip)?
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2022 om 18:00Vandaag idd geen pil meer pakken en volgende week zaterdag weer beginnen. Dan ben je en blijf je gewoon beschermd
ReagerenAno12 februari 2022 om 18:03Oke bedankt. Dus als ik deze stopweek diarree heb maakt dat dan niet uit?
Reageren
En kan ik dan volgende strip verlengen naar 23dagen dat ik dan 2 pillen uit men reservestrip neem zodat ik terug ongesteld word op de dag dat ik normaal ben dat is net iets handigerJohn (moderator)
12 februari 2022 om 18:14Helemaal juist
ReagerenAno12 februari 2022 om 18:21Oke dankuwel dan neem ik vandaag geen pil meer!
Reageren