Zoeken Vraag het forum

Diarree

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb om 18 uur mijn pil genomen maar heb net diarree gehad, niet echt diarree, het is niet waterdun. Wat moet ik nu doen? Ben ik nog veilig nu?

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je er onzeker over bent, neem dan een nieuwe pil in.

Reageren
    Anoniem

Blijf ik dan veilig en kan ik nog seks hebben zonder condoom dan vanavond?

Ik heb namelijk niet echt een reservestrip want dit is mijn aller eerste strip. En ik ben 3 maanden op proef hiermee. Kan dit kwaad? Ik moet dan gewoon kets vroeger naar de dokter gaan waarschijnlijk.

Reageren
    John (moderator)

Als je een nieuwe pil pakt wel. Dan is er niets aan de hand. Je bent dan alleen een dag eerder klaar met de strip. Maar ook dat is verder geen probleem.

Reageren
    Anoniem

Of in neem een pil uit een andere strip zodat ik gewoon mijn volledige pil dagen kan afmaken?

Reageren
    John (moderator)

Dat maakt eigenlijk niet uit. Je komt hoe dan ook in een strip een keer een pil te kort en begint dus vroeger aan de stopweek.

Reageren
    Anoniem

Ik zal gewoon een pil nemen uit een andere strip, maar blijf ik dan gewoon veilig? Ik slik de pil altijd om 18u30 dus als ik nj voor de zekerheid nog een pil neem kan ik gewoon seks hebben zonder condoom en is het veilig?

Is het dan ook niet erg dat ik zogezegt een pil te veel heb genomen dan?

Reageren
    John (moderator)

Je blijft dan gewoon beschermd. Een extra pil kan verder ook geen kwaad. Maar dan wordt het wel tijd dat je die extra pil gaat nemen…

Reageren
    Anoniem

Oke moet deze pil overeenkomen met dezelfde dag als vandaag? Of maakt dit niet uit?

Reageren
    John (moderator)

Welke pil heb je?

Reageren
    Anoniem

Eleonor 20 maar dat maakt niet uit denk ik. Ik heb al 1 genomen. Dus ik ben veilig nu? En morgen mag ik dan gewoon weer om 18 uur mijn pil slikken?

Reageren
    John (moderator)

Het maakt inderdaad niet uit welke dat je dan neemt.

Ik had het al 2 x gezegd maar goed: ja bent gewoon beschermd. Morgen gewoon weer op de normale tijd  de pil nemen

Reageren
    Anoniem

Bedankt 😉

Reageren
Reageer op: Diarree
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.