- Emma6 december 2019 om 07:35
Hoi,
Ik slik nu al bijna een jaar de pil het is tot nu toe altijd goed gegaan, tot gisteren. Gisteren (donderdag) moest ik weer beginnen met slikken na de stopweek, ik slik het meestal in de ochtend. Maar gisterochtend werd ik wakker met haast en heb er helemaal niet aan gedacht tot dat ik op school was, maar na school ging ik gelijk door naar sinterklaas vieren met mijn vriend en zijn familie. Ik kon het dus gisteren niet nemen tot dat ik weer thuis was om half 12 (s’nachts) en uiteindelijk heb ik de pil pas om 5 uur s’ochtends (dus een paar uur geleden) genomen. Heb gewoon de regel aangehouden van “pil in 1e week vergeten” maar wat ik mij nu dus afvraag is: ben ik echt te laat geweest?, ben ik nu nog beschermd tijdens seks tegen zwangerschap? En zo niet ik heb gisteren (donderdag) nog seks gehad, zou ik dan een morningafter pil nemen?Groetjes, Emma
1 reactieReagerenJohn (moderator)
6 december 2019 om 14:04Je bent inderdaad te laat. Het is inderdaad verstandig om de MAP te gebruiken. Je bent dan niet meer beschermd tot na de bloeding van de volgende stopweek
Reageren