Zoeken Vraag het forum

stopweek verlengd of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo!

Ik heb even een vraagje.
    Nadat ik mijn stopweek heb gehad heb ik de dag dat ik weer moest beginnen met slikken keurig optijd mijn pil geslikt. Na 2/ 2.5 uur moest ik overgeven en ik heb gehoord dat de pil dan misschien niet meer kon werken. Ik was op dat moment niet meer thuis en kon dus pas de volgende middag een nieuwe pil slikken. diezelfde avond heb ik ook gewoon weer de 2e pil geslikt. De eerste 10 dagen daarna heb ik geen seks gehad maar daarna wel 1 keer onveilig. Hij is hierbij niet in mij klaargekomen. Bestaat er nu een kans dat ik zwanger ben?

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je 7 dagen voordat je de eerste pil nam ook geen onbeschermde seks hebt gehad is er niets aan de hand. De pil is dan de eerste dagen nadat je de pil weer hebt genomen niet betrouwbaar maar daarna gewoon wel weer. Bij was dat zelf 10 dagen.

Reageren
    hillman

Goedemorgen,

Mijn dochter had altijd een 5 daagse stopweek, maar vorige maand heeft zij een 6 daagse stopweek genomen.

kan zij zwanger zijn ?

Reageren
    John (moderator)

Welke pil heeft ze?

Reageren
    hillman

mycrogynon 50.

Reageren
    John (moderator)

Een stopweek duurt in de regel 7 en geen 5 dagen. Als ze dus een stopweek van 5 dagen heeft is het geen probleem als ze een dag later met de pil start

Reageren
Reageer op: stopweek verlengd of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.