- Anoniem4 juni 2016 om 13:40
Beste
Op de laatste dag van mijn stopweek onveilige sex gehad. De dag erna vertrokken voor 6 dagen op vakantie. Helaas mijn pil vergeten, dus de pil een week niet ingenomen. Daarna op maandag terug gestart met de pil (een week te laat dus..). Is er enige kans op zwangerschap? Ik heb 12 dagen de pil genomen en daarna gestopt omdat ik het idee had om eerst mijn menstruatie te laten doorkomen en dan terug op de laatste dag van mijn menstruatie te beginnen met de pil, zodat deze terug mijn cyclus volgt…
Vriendelijke groet
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 juni 2016 om 14:18Er is een kleine kans op zwangerschap.
[quote]Ik heb 12 dagen de pil genomen en daarna gestopt omdat ik het idee had om eerst mijn menstruatie te laten doorkomen en dan terug op de laatste dag van mijn menstruatie te beginnen met de pil, zodat deze terug mijn cyclus volgt…
Reageren
[/quote] dit kan ik eerlijk gezegd niet volgen….ik begrijp niet zo goed waarom je na 12 dagen weer bent gestopt. De cyclus is wanneer je de pil gebruikt sowieso kunstmatig en niet je eigen menstruatiecyclus. Deze cyclus wordt bepaald door het tijdstip van het houden van de stopweek. Je maakt het voor jezelf zo wel heel erg moeilijk…
2,5 week na de onveilige seks kun je een zwangerschapstest doenAnoniem4 juni 2016 om 14:28Omdat ik het idee had dat ik , wanneer ik de pil bleef nemen, zo mijn menstruatie ook ging uitstellen. Aangezien ik ze een week te laat ben beginnen nemen. Achteraf gezien dus inderdaad wel niet juist..
Reageren