- katja14 december 2017 om 11:13
Hallo, ik zit ergens een beetje mee, ik ben namelijk halverwege mijn strip van de pil die ik gebruik (zoely) vier dagen gestopt. Dus ik heb een stopweek ingelast. In die dagen heb ik wel seks gehad. Een week geleden was ik twee dagen achter elkaar vergeten de pil te slikken. En moest ik vorige week maandag een morning after pil slikken plus de pil van die vorige dag en van de dag zelf (Dit moest van de dokter om zwangerschap te voorkomen). Verder gebruik ik geen condoom bij de seks. De pil was zeven dagen onbetrouwbaar, toen vervolgens heb ik nog de achtste dag een pil gelikt, omdat ik die dag seks had gehad. Vervolgens heb ik een stopweek ingelast van vier dagen. Nu in die vier dagen heb ik ook seks gehad (zonder condoom). Op internet had ik namelijk gelezen dat als je een stopweek hebt dat je dan niet zwanger kan worden en dat de pil je nog steeds beschermt tegen zwangerschappen. Mijn vraag is: Is er nu toch wel een kans dat ik zwanger ben? Ik twijfel begin nu echt heel erg te twijfelen aan deze situatie.
gr. Katja
1 reactieReagerenJohn (moderator)
14 december 2017 om 11:35Waarom las je 2 x ergens midden in de strip een stopweek in? Of begrijp ik het verkeerd?
Reageren
Als je de pil zo gebruikt is die niet betrouwbaar. als je de MAP slikt is de pi sowieso niet meer betrouwbaar tot na de daarop volgende stopweek. En dan is het niet de bedoeling dat je dan maar eerder een stopweek start.
Ik vrees dat er dus toch een risico op zwangerschap is.