Zoeken Vraag het forum

Stoppen prikpil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisa

Ik gebruik de prikpil al meer dan 2 jaar en sinds dit jaar heb ik doorbraak bloedingen gekregen na 2 maanden van het zetten van de prik. Nu heb ik als advies gekregen om helemaal te stoppen met anticonceptie wat hormonen toedient.
    Ik wil nog niet zwanger worden maar moet ik nu veilig vrijen met condoom of duurt het pas maanden voordat ik weer vruchtbaar ben en ik zonder condoom kan vrijen.

Mijn partner en ik willen wel zekerheid hebben of ik nu al zwanger kan worden door onveilig vrijen of dat ik pas vruchtbaar ben nadat ik weer mijn eerste menstruatie heb gehad.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je zou zeker zwanger kunnen raken. Dus toch maar een condoom gebruiken of een koperspiraal.

Reageren
    ik ben gwenny 18 jaar

hallo ik ben gwenny18 jaar en ik vroeg mij eigelijk af wat er ga gebeuren als ik stop met de prikpil ik pak de prikpil al van me 14 jaar want nu ook ik krijg ook al ganse tijd steken in mijn onder buik en ik weet niet van wat het zou komen kunnen jullie mij daar aub in willen helpen want ik en mij partner zouden heel graag een kind op de wereld zetten

Reageren
Reageer op: Stoppen prikpil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.