Home / Anticonceptie & abortus / Pil week 3
Ik ben gisteravond me pil vergeten in week 3. Vanochtend uit de stress gelijk ingenomen (langer dan 12u later). Ik wil nu alsnog stoppen, kan dat (omdat ik de pil te laat heb ingenomen) en ben ik dan nog wel veilig?
Nee, je kunt niet stoppen. Dat had je dan meteen na de vergeten pil moeten doen en niet alsnog een pil innemen . Je moet zonder topweek doorgaan met een nieuwe strip
wat nou als ik een doorbraakbloeding krijg als ik de stopweek nu doorslik? Dit heb ik namelijk vaker. Wat moet ik dan doen?
Als je in de volgende strip een doorbraakbloeding krijgt moet je alsnog een stopweek inlassen. Maar om beschermd te blijven moet je minimaal 7 dagen doorslikken van de nieuwe strip
Dus als ik straks een doorbraakbloeding krijg MOET ik per se stoppen en ben ik nie meer veilig?
Je kunt dan beter stoppen en je bent dan ook veilig
U zei :”Maar om beschermd te blijven moet je minimaal 7 dagen doorslikken van de nieuwe strip” en daarna “je kunt dan beter stoppen en je bent dan ook veilig” , welke van de 2 klopt dan ivm veiligheid?
alle twee.
Als je geen doorbraakbloeding krijgt, moet je de pil 7 dagen achter elkaar hebben geslikt. Krijg je een doorbraakbloeding, moet je een stopweek inlassen. Na de stopweek ben je dan meteen weer beschermd als je met de pil start. Zo had ik dat eigenlijk moeten schrijven
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!