- Bram2 augustus 2018 om 03:44
Hoi allemaal,
Ik heb 4 dagen geleden onbeschermde seks gehad met een collega. Zij zit niet aan de pil en ben niet in haar klaargekomen, maar heb ‘terug getrokken’.
Nu vertelde ze mij nadat de alcohol was uitgewerkt dat ze in haar ovulatie periode zit. Ik begon dus erg te stressen en we zijn naar de apotheek gegaan om een morning after pill te halen (Plan B). Dit heeft zij binnen 5 uur na de seks ingenomen.
Vervolgens zijn we gaan lezen op het internet en kwamen we er achter dat Plan B mogelijk niet werkt tijdens de ovulatie.
We hebben vanmorgen dus een koper spiraal laten zetten in het ziekenhuis. Binnen 4 dagen na de onbeschermde seks.
We hebben er goed van geleerd, en voortaan zal ook altijd een condoom worden gebruikt maar mijn vraag aan jullie is dan ook: Hoe groot is de kans dat het meisje alsnog zwanger zal zijn? Of is hierbij al het nodige gedaan om de zwangerschap te voorkomen en is de kans nihil?
Met vriendelijke groet,
Bram
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2018 om 10:05Meer kun je er niet aan doen.
ReagerenBram2 augustus 2018 om 10:08Dat dacht ik dus ook, maar wat is nu de reeele kans op een zwangerschap na deze maatregelen?
ReagerenJohn (moderator)
2 augustus 2018 om 10:12Ik denk het niet
ReagerenMariska Maris2 augustus 2018 om 10:44Ik ben geen dokter, dus misschien kan iemand anders dit bevestigen, maar de kans op zwangerschap door voorvocht is klein. Dus vele malen minder dan 15% die je zou hebben tijdens een zaadlozing.
Daarnaast heeft ze de MAP gebruikt die 90% effectief is, en binnen 5 dagen de spiraal laten zetten die 99% effectief is aldus verschillende bronnen.
Wanneer we nu heel conservatief rekenen is de kans op zwangerschap 15% x 10% x 1% = 0,015%
Dit is 1 op 6666!
Ik snap de stress, misschien kan iemand met een medische achtergrond reageren;)
ReagerenLeon Straus4 augustus 2018 om 08:26Ik ben ook erg benieuwd naar de kans op zwangerschap in deze kwestie!
ReagerenBram7 augustus 2018 om 10:59Iemand anders een mening?
Reageren