Zoeken Vraag het forum

Al het mogelijke gedaan, wat is de kans op een baby?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bram

Hoi allemaal,

Ik heb 4 dagen geleden onbeschermde seks gehad met een collega. Zij zit niet aan de pil en ben niet in haar klaargekomen, maar heb ‘terug getrokken’.

Nu vertelde ze mij nadat de alcohol was uitgewerkt dat ze in haar ovulatie periode zit. Ik begon dus erg te stressen en we zijn naar de apotheek gegaan om een morning after pill te halen (Plan B). Dit heeft zij binnen 5 uur na de seks ingenomen.

Vervolgens zijn we gaan lezen op het internet en kwamen we er achter dat Plan B mogelijk niet werkt tijdens de ovulatie.

We hebben vanmorgen dus een koper spiraal laten zetten in het ziekenhuis. Binnen 4 dagen na de onbeschermde seks.

We hebben er goed van geleerd, en voortaan zal ook altijd een condoom worden gebruikt maar mijn vraag aan jullie is dan ook: Hoe groot is de kans dat het meisje alsnog zwanger zal zijn? Of is hierbij al het nodige gedaan om de zwangerschap te voorkomen en is de kans nihil?

Met vriendelijke groet,

Bram

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Meer kun je er niet aan doen.

Reageren
    Bram

Dat dacht ik dus ook, maar wat is nu de reeele kans op een zwangerschap na deze maatregelen?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk het niet

Reageren
    Mariska Maris

Ik ben geen dokter, dus misschien kan iemand anders dit bevestigen, maar de kans op zwangerschap door voorvocht is klein. Dus vele malen minder dan 15% die je zou hebben tijdens een zaadlozing.

Daarnaast heeft ze de MAP gebruikt die 90% effectief is, en binnen 5 dagen de spiraal laten zetten die 99% effectief is aldus verschillende bronnen.

Wanneer we nu heel conservatief rekenen is de kans op zwangerschap 15% x 10% x 1% = 0,015%

Dit is 1 op 6666!

Ik snap de stress, misschien kan iemand met een medische achtergrond reageren;)

Reageren
    Leon Straus

Ik ben ook erg benieuwd naar de kans op zwangerschap in deze kwestie!

Reageren
    Bram

Iemand anders een mening?

Reageren
Reageer op: Al het mogelijke gedaan, wat is de kans op een baby?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.