Zoeken Vraag het forum

Zwanger en de kans er op?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Gert

Hallo allemaal,

Even een vraag van mijn kant. Ik weet uiteraard hoe ‘het’ werkt en ik wil toch even jullie mening.
    Mijn vriendin haar laatste menstruatie begon op vrijdag 3-2-2017 en donderdag 9-2-2017 hebben wij onveilige seks gehad.
    Binnen 24u heeft zij een morning after pil genomen dus de kans dat er iets gebeurd is heel klein. Weet iemand hoe groot de kans nu is dat zij zwanger is?

Gisteren op 11-2-2017 hebben wij ook seks gehad, dit keer veilig.
    Ik merkte tijdens de seks dat het vrij ‘warm’ aanvoelde. Dus ik heb ‘m meteen er uit gehaald en een andere condoom omgedaan.
    Doorgegaan, klaargekomen in het condoom en deze weggegooid.
    Bestaat er een kans dat ze door de een seconde vrijgekomen voorvocht nu zwanger kan worden?

Wanneer kan ik meten of ze inderdaad zwanger is? Ze heeft een normale cyclus, maar heeft natuurlijk een morning after pil genomen.
    welke datum tot welke datum kan zij nu ongesteld worden?

Groeten Gert

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De kans op zwangerschap is toch wel uiterst klein zo niet nihil…

testen kan 2 – 2,5 week na de onbeschermde seks. Wanneer ze nou ongesteld gaat worden kan niemand je zeggen. Ze zal waarschijnlijk bennen enkele dagen een doorbraakbloeding krijgen omdat ze de MAP heeft genomen.

Reageren
    Gert

Bedankt voor je snelle reactie.
    Hierbij wil ik nog toevoegen dat zij vroeger anorexia patient is geweest en nu aan een zware antibiotica kuur zit.
    Ik heb ooit geleerd dat zo’n kuur de boel goed in de war kan schoppen. Maakt dit uit denk je?
    excuses dat ik nog zo groen hier in ben.

Reageren
    John (moderator)

Welke antibiotica en waarvoor heeft ze de kuur?

Reageren
    Gert

Tetracycline, azitromycine, plaqinil, Diflucan, cefroxine, serrapeptase
    Het is een samenstelling op proef voor ziekte van lyme

Reageren
    John (moderator)

Zo dat is nogal een cocktail

Dat kan wel wat invloed op de cyclus hebben inderdaad…

Reageren
    Gert

Maar betekend dit dat de kans groter is dat ze zwanger word of?

Reageren
    John (moderator)

Nee, dat zal daar niets aan uit maken

Reageren
Reageer op: Zwanger en de kans er op?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.