Bloedverlies tijdens pil na 2 keer doorslikken

Hallo,
    Ik heb mijn pil nu 2 keer doorgeslikt & ben nu dus in de derde maand bezig. Ik heb nu al een paar dagen last van menstruatiepijn en krijg soms kleine doorbraakbloedingen. Zou ik de strip afmaken of een stopweek inlassen? Ik zie mijn vriend weer over een week en er kan dus gemeenschap plaatsvinden. Is de pil dan nog betrouwbaar?

Reageren

Het beste is om meteen een stopweek in te lassen. Je bent en blijft gewoon beschermd door de pil, als je maar weer op tijd met de pil start na de stopweek

Reageren

En als ik gewoon door blijf slikken? Is er dan een kans dat deze bloedingen verdwijnen & is hij dan alsnog betrouwbaar?

En als ik nu stop, op donderdag, moet ik donderdag dus weer beginnen?

Reageren

ik heb gisteravond (woensdag) de laatste pil dan genomen voor mijn stopweek. Wanneer begin ik weer optijd? Is dat woensdag weer of donderdag?

Reageren

Het is toch echt beter om een stopweek in te lasen, anders blijf je het risico op doorbraakbloedingen houden. Als je op donderdag de laatste pil slikt, moet je een week later uiterlijk op vrijdag weer met de pil beginnen.

Reageren

Als je op woensdag de laatste pil neemt, moet je uiterlijk op donderdag weer beginnen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Bloedverlies tijdens pil na 2 keer doorslikken

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe