Zoeken Vraag het forum

Bloedverlies tijdens pil na 2 keer doorslikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Ik heb mijn pil nu 2 keer doorgeslikt & ben nu dus in de derde maand bezig. Ik heb nu al een paar dagen last van menstruatiepijn en krijg soms kleine doorbraakbloedingen. Zou ik de strip afmaken of een stopweek inlassen? Ik zie mijn vriend weer over een week en er kan dus gemeenschap plaatsvinden. Is de pil dan nog betrouwbaar?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het beste is om meteen een stopweek in te lassen. Je bent en blijft gewoon beschermd door de pil, als je maar weer op tijd met de pil start na de stopweek

Reageren
    Anoniem

En als ik gewoon door blijf slikken? Is er dan een kans dat deze bloedingen verdwijnen & is hij dan alsnog betrouwbaar?

En als ik nu stop, op donderdag, moet ik donderdag dus weer beginnen?

Reageren
    Anoniem

ik heb gisteravond (woensdag) de laatste pil dan genomen voor mijn stopweek. Wanneer begin ik weer optijd? Is dat woensdag weer of donderdag?

Reageren
    John (moderator)

Het is toch echt beter om een stopweek in te lasen, anders blijf je het risico op doorbraakbloedingen houden. Als je op donderdag de laatste pil slikt, moet je een week later uiterlijk op vrijdag weer met de pil beginnen.

Reageren
    John (moderator)

Als je op woensdag de laatste pil neemt, moet je uiterlijk op donderdag weer beginnen

Reageren
Reageer op: Bloedverlies tijdens pil na 2 keer doorslikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.