Zoeken Vraag het forum

Bloeding tijdens doorslikken pil

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben vorig jaar met de pil gestopt, omdat ik iedere stopweek migraine aanvallen kreeg en omdat ik geen seksuele contacten had. Ik ben sinds een maand of 2 wel weer seksueel actief, daarom heb ik toen de doktersassistente gebeld om advies te vragen over pilgebruik. Zij adviseerde om de pil 3 maanden door te slikken zonder stopweek en daarna zou ik weer contact met haar opnemen. Ik ben afgelopen woensdag met de 3e pilstrip begonnen. Sinds gisteren (donderdag) heb ik een beetje last van bloeden, het ziet er uit als oud (bruin) bloed. Kan dit kwaad? Ik slik de microgynon 30 pil.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan op zich geen kwaad. Als het verandert en je een doorbraakbloeding krijgt, is het verstandig om meteen een stopweek te starten

Reageren
    Anoniem

Ik heb vanmorgen de huisarts gebeld omdat het bloeden nog niet gestopt is, een doorbraakbloeding dus. De assistente adviseerde me juist om niet te stoppen met de pik omdat m’n lichaam dan juist nog meer in de war zou raken. Ik heb nu dus 5 pillen van m’n nieuwe strip geslikt. Hoe lang zou de doorbraakbloeding ongeveer gaan duren?

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk te zeggen hoe lang de doorbraakbloeding gaat duren…

Reageren
    Meagen

ik zit met hetzelfde probleem. Ik slikte de pil 3 keer door maar bij de derde keer begon ik een bloeding te krijgen. Het houdt nu al bijna 10 dagen aan en het stopt nog steeds niet. Stoppen met de pil kan ik niet doen want zit in het midden van de pilstrip. Ik maak ook gebruik van een combinatiepil dus 28 pil strip waarvan 4 placebopillen zijn. Iemand die mij kan helpen?

Reageren
    anne

Bij een doorbraakbloeding heb je twee mogelijkheden. Je kan een stopweek houden en dan gewoon beginnen met een nieuwe strip of je kan de pil gewoon verder nemen. Bij beide mogelijkheden blijf je beschermt.

Hoe lang een doorbraakbloeding aanhoudt is bij iedereen anders. Dit kan na een dag gedaan zijn, maar kan ook een hele tijd aanhouden.

Reageren
    John (moderator)

als je de pil doorslikt, gebruik je de placebopillen dus niet. Dat betekend dan dus dat je gewoon een stopweek kunt starten door de placebopillen dus wel te gaan gebruiken

Reageren
Reageer op: Bloeding tijdens doorslikken pil
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.