- Anoniem12 januari 2018 om 20:30
Hallo ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil. Ik ben altijd heel onregelmatig geweest met menstruatie en heb Vorige maand op 3 weken tijd 2x men regels gehad eerste keer maar 3 dagen heel fel en de 2de keer 5 dagen we zijn nu een maand verder en heb wel last van krampjes af en toe maar niet fel, ik heb ook witverlies en mijn borsten zijn harder.. ik en mijn vriend maakten ons zorgen en zijn een zwangerschapstest gaan halen en die hebben we zaterdag avond gedaan en de test was negatief. Kan het zijn dat ik nu mijn regels veel later ga krijgen omdat ik ze vorige maand 2x heb gehad? Wij zijn echt bang maar de test was negatief men vriend is nooit in mij klaargekomen zonder condoom
Komt dit doordat ik onregelmatig ben of nog ontpillen of ben ik toch zwanger? Want ik lees vanalles.. iemand help mij?43 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 januari 2018 om 21:00Je kunt ze inderdaad wel later krijgen. Als ze verder uitblijven doe dan na het weekend een nieuwe test
ReagerenAnoniem13 januari 2018 om 02:50Maar is het dan wel normaal dat ik af en toe steken heb en witverlies heb en dat men borsten harder en gevoeliger zijn? Het was namelijk een clearbleu test die ook zegt hoelang je al zwanger bent.
ReagerenCatootje13 januari 2018 om 09:10Bij een onregelmatige cyclus kunnen zaken spelen als oestrogeendominantie en insulineresistentie. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Het kan leiden tot tal van klachten. Gebruik van de pil bevordert de oestrogeendominantie en hij berooft je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen, die belangrijk zijn voor je hormonen. Op internet kan je genoeg vinden over oestrogeendominantie, ook wat je er aan kan doen. Heb zelf een pessarium, daarbij voel je meer dan met een condoom.
ReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 09:41Dat zou heel goed kunnen als je menstruatie niet goed doorzet.
ReagerenAnoniem13 januari 2018 om 11:35Catootje, ik pak de pil niet meer he , en tandor, ik snap niet wat u bedoelt ? Want heb dit namelijk nog nooit gehad.
ReagerenAnoniem13 januari 2018 om 11:48Want ik krijg af en toe wel krampjes maar niet zo fel alsof ik mijn regels moet krijgen
ReagerenJohn (moderator)
13 januari 2018 om 11:50Dat het klachten zijn van de menstruatie die nog niet goed op gang komt.
ReagerenAnoniem14 januari 2018 om 01:27Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ik zwanger ben? Want heb voor de rest geen zwangerschapssymptomen dus.
ReagerenJohn (moderator)
14 januari 2018 om 09:49Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Ik kan niet in je buik kijken… Je zult het even moeten afwachten. Als je menstruatie er over enkele dagen nog niet is, doe dan toch een nieuwe test.
ReagerenCatootje14 januari 2018 om 09:50Was het maar zo dat je hormonen zich meteen herstellen na het stoppen met de pil. Het kan nodig zijn om je hormonen een handje te helpen om weer in balans te komen.
ReagerenAnoniem14 januari 2018 om 18:37Dankuwel tandor! Ik heb nog een test gehaald maar als die negatief is want ik heb nu geen krampen meer gehad en ook niet echt meer witverlies.. maar als die negatief is kan het dan mogelijk zijn dat ik een maand oversla omdat ik ze vorige maand 2x op 3 weken tijd heb gehad? En catootje, hoe kan ik ze daar een handje bij helpen?
ReagerenJohn (moderator)
14 januari 2018 om 18:39Dat zou kunnen, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen…
ReagerenAnoniem14 januari 2018 om 18:40Want als ik zwanger zou zijn al een maand dat we ons zorgen maken dus dan zou ik toch meer symptomen hebben? En al meer voelen of zit ik daar mee verkeerd?
ReagerenJohn (moderator)
14 januari 2018 om 18:43Dat hoeft niet perse. Je zou naar de huisarts kunnen gaan voor een bloedtest
Reageren