Zoeken Vraag het forum

Zwanger?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik ben 3 maanden geleden gestopt met de pil. Ik ben altijd heel onregelmatig geweest met menstruatie en heb Vorige maand op 3 weken tijd 2x men regels gehad eerste keer maar 3 dagen heel fel en de 2de keer 5 dagen we zijn nu een maand verder en heb wel last van krampjes af en toe maar niet fel, ik heb ook witverlies en mijn borsten zijn harder.. ik en mijn vriend maakten ons zorgen en zijn een zwangerschapstest gaan halen en die hebben we zaterdag avond gedaan en de test was negatief. Kan het zijn dat ik nu mijn regels veel later ga krijgen omdat ik ze vorige maand 2x heb gehad? Wij zijn echt bang maar de test was negatief men vriend is nooit in mij klaargekomen zonder condoom
    Komt dit doordat ik onregelmatig ben of nog ontpillen of ben ik toch zwanger? Want ik lees vanalles.. iemand help mij?

43 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je kunt ze inderdaad wel later krijgen. Als ze verder uitblijven doe dan na het weekend een nieuwe test

Reageren
    Anoniem

Maar is het dan wel normaal dat ik af en toe steken heb en witverlies heb en dat men borsten harder en gevoeliger zijn? Het was namelijk een clearbleu test die ook zegt hoelang je al zwanger bent.

Reageren
    Catootje

Bij een onregelmatige cyclus kunnen zaken spelen als oestrogeendominantie en insulineresistentie. Bij oestrogeendominantie is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Het kan leiden tot tal van klachten. Gebruik van de pil bevordert de oestrogeendominantie en hij berooft je lichaam van allerlei vitaminen en mineralen, die belangrijk zijn voor je hormonen. Op internet kan je genoeg vinden over oestrogeendominantie, ook wat je er aan kan doen. Heb zelf een pessarium, daarbij voel je meer dan met een condoom.

Reageren
    John (moderator)

Dat zou heel goed kunnen als je menstruatie niet goed doorzet.

Reageren
    Anoniem

Catootje, ik pak de pil niet meer he , en tandor, ik snap niet wat u bedoelt ? Want heb dit namelijk nog nooit gehad.

Reageren
    Anoniem

Want ik krijg af en toe wel krampjes maar niet zo fel alsof ik mijn regels moet krijgen

Reageren
    John (moderator)

Dat het klachten zijn van de menstruatie die nog niet goed op gang komt.

Reageren
    Anoniem

Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ik zwanger ben? Want heb voor de rest geen zwangerschapssymptomen dus.

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik niet kan beantwoorden. Ik kan niet in je buik kijken… Je zult het even moeten afwachten. Als je menstruatie er over enkele dagen nog niet is, doe dan toch een nieuwe test.

Reageren
    Catootje

Was het maar zo dat je hormonen zich meteen herstellen na het stoppen met de pil. Het kan nodig zijn om je hormonen een handje te helpen om weer in balans te komen.

Reageren
    Anoniem

Dankuwel tandor! Ik heb nog een test gehaald maar als die negatief is want ik heb nu geen krampen meer gehad en ook niet echt meer witverlies.. maar als die negatief is kan het dan mogelijk zijn dat ik een maand oversla omdat ik ze vorige maand 2x op 3 weken tijd heb gehad? En catootje, hoe kan ik ze daar een handje bij helpen?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen, maar met zekerheid kan ik dat niet zeggen…

Reageren
    Anoniem

Want als ik zwanger zou zijn al een maand dat we ons zorgen maken dus dan zou ik toch meer symptomen hebben? En al meer voelen of zit ik daar mee verkeerd?

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet perse. Je zou naar de huisarts kunnen gaan voor een bloedtest

Reageren
Reageer op: Zwanger?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.