Home / Anticonceptie & abortus / Kan het misgaan nu?
Beetje laat om nog wat te doen. Afwachten maar..... Houdt er rekening mee dat je pas weer beschermd bent nadat je de pil 7 dagen achter elkaar hebt genomen
Dus als ik zondag de pil ineem of eventueel zaterdag heb ik een stopweek van 5 of 6 dagen gehad. En dan ben ik 7 dagen na inname van de pil weer beschermd?
even checken: je was dus in feite eerder met de stopweek begonnen... dat verandert de zaak. De laatste pul was dan op zondag. Je moet dus uiterlijk maandag over 1 week weer beginnen. Dan is er niets aan de hand en ben je gewoon beschermd.
Oke top!! En stel ik vergis me en heb maandag wel genomen kan ik ook gewoon maandag weer opnieuw slikken
als ik afgelopenzondag met de pil gestopt ben heb ik nu mn stopweek en moet ik aankomende zondag weer beginnen en dan is er niks aan de hand dan ben ik gelijk beschermd.
en als ik maandag ben gestopt is het het zelfde verhaal toch?
ik weet niet meer welke dag ik wel heb geslikt heb zondag zoizo geslikt maar weet niet of ik hem maandag genomen heb dus is het dan handig om gewoon zondag te beginnen met een strip? Dan weet ik zeker dat het goed is dan heb ik of 6 dagen stopweek gehad als ik wel maandag was gestopt en anders 7 als ik maandag niet heb geslikt
Als je de laatste pil op zondag neemt, begin je op maandag weer opnieuw met de pil. heb je op maandag de laatste pil genomen begin je weer op dinsdag. Een stopweek duurt 7 pilvrije dagen. Maar je mag ook op zondag starten als je je daar beter bij voelt.
Ja daar voel ik me fijner bij eerlijk gezegd als dat geen kwaad kan een mentstruatie van 6 dagen. En ben ik dan gelijk beschermd?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!