Pil te vroeg ingenomen

hoi, ik ben een meisje van 17 en slik altijd stipt optijd de pil. Nu heb ik de pil perongeluk 8 uur te vroeg genomen en daarna de pil wel weer rond 9 uur(savonds) geslikt. Ben ik nu nog wel gewoon beschermd? Of is het erg als ik onveilige seks heb gehad?

Reageren

Ik heb de pil de volgende dag weer om 9 uur geslikt dus niet twee pillen op dezelfde dag
    O

Reageren

Tussen 2 pillen mogen niet meer dan 36 uur zitten.  Als dat zo is, is er niets aan de hand

Reageren

ik geloof 20/21 uur. Ben ik gewoon beschermd al die tijd?

Reageren

Dan ben je gewoon beschermd

Reageren

Ik zit nu in mijn stopweek en word meestal dinsdags ongesteld maar kan het ook een keer afwijken? Ik kan toch niet zwanger zijn en daardoor niet ongesteld worden?

Reageren

Je menstruatie kan zeker wel eens keer eerder of later komen. Dat is niet vreemd hoor. Het weer kan daar ook een rol spelen en ook stress... gewoon rustig afwachten.

Reageren

oké, dankjewel!

Reageren

het is nu al onderhand woensdag in mijn stopweek en echt geen tekenen van menstruatie... ik kan toch niet zwanger zijn als ik ewoon beschermd was

Reageren

Het is pas woensdag....  Gewoon rustig afwachten en niet stressen, want dat kan wel invloed hebben..

Reageren

Ik weet dat stress invloed kan hebben maar ben het nog nooit zo laat geweest, terwijl ik al wel vaker gestresst ben geweest in mn stopweek

Reageren

nog een keertje voor de zekerheid.Ik slik de pil altijd rond 21:30/21:45 nu heb ik in de tweede week van mijn pilstrip zaterdags de pil al rond 14:00 geslikt ivm een feest avonds. Volgende dag wel weer rond 21:30/21:45. Zit niet meer dan 36 uur tussen beide pillen. Ben ik dan gewoon beschermd geweest? Of is er een kans dat ik zwanger ben als ik die zondag daarna onveilige seks heb gehad.

Reageren

Als er niet meer dan 36 uur tussen de beide pillen zit is er niets aan de hand. Daarnaast zou een vergeten pil in de tweede week sowieso geen probleem zijn

Reageren

oke maar stel dat toch mn menstruatie uitblijft. Dan kan het dus niet door zwangerschap komen?

Reageren

Van hetgeen je hier hebt beschreven, zou je niet zwanger moeten raken.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Pil te vroeg ingenomen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe