- Francisca7 april 2017 om 10:56
Aantal maanden geleden ben ik gestopt met de anticonceptie diezelfde weken morning-afterpil pil en antibiotica gehad. Eerste menstruatie die opkwam zetten was extreem heftig enorme krampen in benen/ heup niet in buik. Daarna weer aan de anticonceptie op aanraden van de gynaecoloog drie maanden doorslikken. Toen kreeg ik vreemde klachten aan me handen en voeten, maar trok op een gegeven moment weer weg. Echter kreeg ik bij iedere vorm van inspanning verhoging en voelde mij heel zwak. Ik had gelezen dat dit Door de pil kon komen( microgynon). Daarna ongesteld worden, geen pijn. Temperatuur bleef, daarna de Zoely gekregen. Na een aantal dagen werd ik wakker mer pijn aan me vingers en polsen. Direct gestopt, ongesteld geworden ( beetje pijnlijk) , daarna zakte mijn temperatuur en is nu weer normaal omdat ik geen anticoncetpil
Slik. Alleen zijn de klachten aan mijn polsen en beetje voet weer begonnen. Terwijl ik nooit zoiets heb gehad. Is dit mogelijk een effect van de hormonen op en af ik ben er erg onzeker door dat het jets blijvends is. Ik ben nu 3 weken gestopt met de pil. Tussentijd teunisbloemolie( is goed voor hormonen zeggen ze) geslikt( kreeg ik weer toenname) nu slik ik Niks en hoop dat mensen hier bekend mee zijn ik ben 25 !-jaar dus geen overgang.7 reactiesReagerenCatootje7 april 2017 om 15:15Zowel de pil als morning afterpil kunnen je hormonen verstoren. De pil zorgt voor allerlei tekorten in je lichaam, zoals zink en vitamine B maar nog wel meer stoffen. Daarnaast bevordert het een toestand van oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron, wat allerlei klachten kan geven. De morning afterpil ontregelt je nog meer. Een antibioticum kan soms nodig zijn maar beter er vitamine B bij te gebruiken en na je kuurtje een goed probioticum slikken om je darmen weer wat te herstellen.
Om je hele hormoonhuishouding wat te herstellen zijn allerlei stofjes nodig, niet alleen teunisbloemolie maar ook magnesium, vitamine d en b en zink. Ook kan het zaak zijn om die oestrogeendominantie aan te pakken. Je dagelijkse voeding is dan belangrijk en er zijn aanvullende middelen. Zo helpt kurkuma het teveel aan oestrogeen af te breken. Maca is ook goed voor je hormonen. Gebruik zelf natuurlijke progesteroncrème om de hormonen in balans te krijgen en dat scheelt in allerlei klachten. Weet niet waarvoor je bij de gynaecoloog loopt. Nooit onverstandig om naar een arts te gaan maar je kan veel ook zelf bijsturen als je maar goed weet wat je doet en niet in plaats van noodzakelijke medische zorg.
ReagerenAnoniem7 april 2017 om 20:32Bedankt voor je reactie!! Ik moest naar de gynaecoloog om te kijken waarom ik zo heftig reageerde na stoppen anticonceptie en omdat ik door het doorslikken van de pil verhoging kreeg bij inspanning, dat is nu voorbij sinds 12 dagen. In het begin Inwendig onderzoek gehad, alles was goed. Hormonen getest ook goed( maar dat zegt niks). Maar kunnen gewrichtsklachten handen voeten door hormonen ontpillen komen?
ReagerenAnoniem8 april 2017 om 09:57Anoniem
7 april 2017 om 20:32 #3
Bedankt voor je reactie!! Ik moest naar de gynaecoloog om te kijken waarom ik zo heftig reageerde na stoppen anticonceptie en omdat ik door het doorslikken van de pil verhoging kreeg bij inspanning, dat is nu voorbij sinds 12 dagen. In het begin Inwendig onderzoek gehad, alles was goed. Hormonen getest ook goed( maar dat zegt niks) omdat ik dit gedaan heb na 10 dagen stoppen pil. Maar kunnen gewrichtsklachten handen voeten door het stoppen van de anticonceptie komen? Ik lees het wel op internet.REACTIE
ReagerenJohn (moderator)
8 april 2017 om 10:50Als je gevoelig bent voor de hormonen van de pil, zou dat kunnen
ReagerenAnoniem22 april 2017 om 08:10Hallo tandor
Bedankt voor je reactie.
ik heb altijd zonder problemen de pil geslikt jaren nergens last van…alleen het stoppen met de pil geeft vage klachten omdat ik er teveel mee heb lopen sjoemelen denk ik. Â Dan wel pil dan niet ..morning After pil…paar maanden doorgeslikt.. nieuwe pil en nu helemaal Niks. Bedoel j gevoelig in de zin van met het stoppen van de pil en dat het niet kunstmatig wordt aangemaakt? Â Want met mijn oude pil heb ik nergens last van gehad.
ReagerenJohn (moderator)
22 april 2017 om 09:11Je hormoonstelsel wordt beïnvloedt door de pil. Je hebt zoals je zelf al aangeeft, nogal wat gestoeid met de pil. Stoppen betekend dat er hormonen wegblijven en je lichaam zal weer moeten aanpassen. Dat kan met klachten gepaard gaan.
ReagerenAnoniem5 juni 2018 om 16:20is dit nu opgelost ? Zo ja hoe heb je dat gedaan?
Reageren