- S1 april 2018 om 17:54
Hallo,
10 januari ben ik gestopt met de pil, paar dagen erna dus nog de neppe ongesteldheid gehad. Vanaf daarna niet meer ongesteld geweest.
Merk wel dat mijn lichaam een beetje raar aant doen is. Vorige week had ik een paar dagen erg zere tepels, een los vestje erover dragen kon niet door de pijn. De ochtend erna moest ik overgeven, enige wat ik gehad heb is een vitamine bruistsblet die er dus met volle gang weer uitkwam.
Vandaag ineens erg veel afscheiding. Ruikt verder normaal en is gewoon wit maar het was echt veel meer dan normaal. Ook ben ik heel erg moe en zwak vandaag, gevoel geen energie te hebben, kan de hele dag wel slapen.
Ook de laatste tijd heel veel hoofdpijn dagelijks en stemmingswisselingen, had ik al maar die lijken ook erger te zijn.
Kan dit allemaal te maken hebben met ontpillen? Dat (hopelijk) de ongesteldheid er weer aan zit te komen?
Las veel verhalen dat mensen zich goed voelde na het stoppen met de pil maar ik voel me juist wat minder goed. Heb ong 5 jaar aan de pil gezeten.
Alvast bedankt
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 april 2018 om 17:56Kan best dat je menstruatie eraan zit te komen…..dart zul je dan even moeten afwachten
ReagerenCatootje2 april 2018 om 08:10Gebruik van de pil bevordert oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Op internet kan je vinden wat je er aan kan doen middels voeding, xeno-oestrogenen vermijdenen en gebruik van natuurljke middelen.
Verder zorgt pilgebruik voor tekorten aan diverse vitaminen en mineralen in je lichaam, die belangrijk zijn voor je hormonen, waaronder zink. Kan je ook op internet vinden. zorgen voor wat extra stofjes kan dus schelen in je klachten.
Reageren