Zoeken Vraag het forum

Gewrichten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wendy

Hallo,

doordat ik door mijn eigen pil extreem moe wordt ben ik al een aantal maanden op en af met de pil. En momenteel nu twee nieuwe pillen uitgeprobeerd. Bij de tweede keer kreeg ik pijn in mijn polsen en vingers. Gelijk mee gestopt. Wist niet way me overkwam. Vervolgens weer even zonder twee maanden en toen weer de oude pil geprobeerd en nu toch maar weer een nieuwe. Merk dat me polsen nog steeds soort van gevoelig/pijnlijk zijn, vingers zijn wel beter geworden Ik heb nog steeds niet de juiste pil en volgens de gyneacoloog kan ik niet goed over hormonen en raadde mij eigenlijk wel de mirena aan. Kunnen deze gevoelige polsen   Door de pil komen? Ik heb verder geen reuma of iets alles is begonnen toen ik op en af met de anticonceptie ging en lees wel dingen op het internet met hormonale balans en anticonceptie, maar toch maakt het me onzeker. Alvast bedankt.

3 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik had met de pil ook heel veel klachten. De dokter raadde mij een spiraaltje aan maar ik wilde toch eerst nog wat anders proberen. Heb nu 1 jaar lang de nuvaring en nergens last meer van. Misschien kun je die eerst proberen ?

Reageren
    Anoniem

Voel je dat niet zitten en wat voor klachten had jij dan

Reageren
    Catootje

Hormonale anticonceptie zorgt voor allerlei  tekorten in je lichaam, zoals zink, vitamine B, magnesium en taurine; stoffen die belangrijk zijn voor je hormonen en allerlei lichaamsprocessen. Ook bevordert het een toestand van oestrogeendominantie; dan is het oestrogeen te hoog ten opzichte van het progesteron. De ene of de andere pil kan nog iets uitmaken voor de klachten maar allemaal ontregelen ze je hormonen. Een koperspiraal zorgt voor een zinktekort in je lichaam.

Bij alternatieven denken mensen meestal alleen aan het condoom maar je hebt ook nog het pessarium en de femcap (deze laatste niet te verwarren met de gelijknamige menstruaticup). Je moet een pessarium wel op de juiste manier gebruiken en hij is iets minder betrouwbaar dan de pil.

Reageren
Reageer op: Gewrichten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.