Zoeken Vraag het forum

Allergie voor hazelnoten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mandarijntje

Hoi,

Ik heb vandaag tijdens mijn examen hazelnoten gegeten uit een notenmix die ik kort daarvoor van een vriendin had gekregen. Nadat ik er een op at kreeg ik ineens een jeukerig gevoel in mijn keel, een prikkende en geïrriteerde tong en had ik het gevoel dat er een stukje in m’n keel zat. Na een tijdje probeerde ik er nog een en toen kwam dat gevoel weer terug. Nadat ik iets gedronken had, was het gevoel minder. Ik heb dit alleen bij het eten van een echte hazelnoot en niet bij het eten van bijvoorbeeld hazelnootpasta.

Ben ik nu allergisch voor hazelnoten of kan het ook iets anders zijn? En zo ja, wat kan het zijn?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat je allergisch bent voor hazelnoten. Anders zou je dat met pasta ook hebben

Reageren
    Catootje

Er is een verschil tussen een allergie en een intolerantie. Bij een intolerantie gaat het om de hoeveelheid die je binnen krijg. In chocopasta met hazelnoten zit maar een piepklein beetje  hazelnoot.

Reageren
Reageer op: Allergie voor hazelnoten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.