Zoeken Vraag het forum

Lactose intolerantie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laurinka

ik vroeg me af of mijn weerstand verlaagd kan zijn door een lactose intolerantie?

Ik heb een tijdje bij een dietist bijgehouden wat ik at en toen leek het er sterk op dat ik een intolerantie voor lactose had. Ik had toen al zo’n 8-10jaar last van diarree en mijn huisarts had me wel ooit op parasieten getest maar heeft het er daarna bij gelaten en ik dus ook.

Inmiddels zijn we wat jaren verder en is mijn galblaas eruit gehaald in oktober. Alles is goed gegaan maar mijn weerstand lijkt compleet weg te zijn. Als iemand naast mij hoest, hoest ik de volgende dag ook. In eerste instantie dacht ik dat het door de operatie kwam maar nu vraag ik me af of het door de intolerantie kan komen, misschien is deze erger geworden. Ik eet op zich nog wel lactose maar vervang het zoveel mogelijk met andere producten maar merk dat mijn darmen het ondanks dat niet echt fijn hebben.

op dit moment heb ik een bijholteontsteking waar ik van de huisarts een neusspray voor heb gekregen. Helaas lijkt het nu juist erger te worden qua hoofdpijn en vermoeidheid (ik slaap slecht s nachts dus dat is niet gek). Twee weken geleden had in een buikgriep. Ik vind dit zo niet echt meer leefbaar (ook met twee kleine kinderen om me heen).

Heeft iemand een idee want ik het beste kan doen?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Vraag aan de huisarts een verwijzing voor de MDL-arts voor verder onderzoek

Reageren
    Laurinka

Hoi Tandor,

bedankt voor je reactie. Waar denk je dat de MDL arts me mee kan helpen? De lactose intolerantie of omdat het na die operatie lijkt te zijn begonnen?

Reageren
    Catootje

Het beste is om je hele gezondheid te ondersteunen, bijvoorbeeld met hulp van een natuurgeneeskundige. Vaak speelt je hele voedingspatroon een rol en kan je tekorten hebben aan diverse voedingsstoffen. Als je lactose moeilijk kan verwerken kan je tekort hebben aan een bepaald enzym, bijvoorbeeld. Ook is het belangrijk om je darmen te versterken. Daarbij zijn ook oplosbare vezels belangrijk en resistent zetmeel kan je darmflora ook verbeteren.

Verder kan het weghalen van een orgaan best gevolgen hebben. En een narcose is ook een aanslag op je weerstand.

Reageren
    John (moderator)

Beiden…

Reageren
    Laurinka

dank je Catootje,

ik ga inderdaad eens kijken.

Reageren
Reageer op: Lactose intolerantie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.