- —31 maart 2017 om 16:32
Hallo,
Ik ben een vrouw van 21 jaar en loop al een tijdje rond met verschillende klachten. Achteraf gezien heb ik al langer wat klachten maar heb ik hier nooit echt op gelet. Al iets langer dan 2 maanden heb ik last van dunne ontlasting. Ongeveer een maand geleden ben ik er achter gekomen dat het niet alleen dunne ontlasting was maar dat het ook erg vet was. Daarnaast had ik last van veel winderigheid en heb ik dit sinds een maand bijna iedere dag gehad. Heel af en toe wisselde dit juist af met verstoppingen maar is mijn ontlasting niet weer normaal geweest. Verder heb ik ook geregeld last van een harde, opgezette buik.Omdat ik me toch wel echt zorgen begon te maken ben ik vorige week met mijn klachten naar de huisarts gegaan. Hij dacht misschien aan een verminderde werking van de alvleesklier en heeft mij doorverwezen maar een Internist. Na mijn bezoek aan de huisarts ben ik nog meer gaan letten op mijn voeding. Ik ben het laatste halfjaar een stuk meer melkproducten gaan eten. Daarom ben ik met name meer gaan letten op melkproducten omdat ik al vermoedens had hier niet goed tegen te kunnen.
Deze week (dinsdag avond) is mijn ontlasting een stuk beter geweest. Die dag heb ik geen melkproducten genuttigd.
De woensdag erna, heb ik mijn koffie met koffiemelk gedronken ( totaal 2 kuipjes) en kreeg ik een paar uur later meteen weer last van winderigheid en buikpijn. Donderdag heb ik geen melkproducten meer genomen maar was mijn ontlasting erg slecht. Kan dit nog komen door de koffiemelk van een dag eerder? Nu een dag later, heb ik nog geen melkproducten weer gehad en is mijn buik een stuk rustiger. Ook is mijn vermoeidheid een stuk minder. Wel heb ik nog last van winderigheid maar is de geur al aanzienlijk verminderd.Nu vroeg ik me af; is de kans groot dat mijn klachten zijn te wijten aan een lactose intolerantie? Is het daarnaast ook zo dat mijn darmen nog moeten herstellen en dat ik daardoor nu nog niet helemaal van de klachten af ben? Ik ben vanwege mijn darmklachten behoorlijk gestresst en weet ook dat dit er een hoop invloed op kan hebben. Daarom hoop ik stiekem op een beetje geruststelling.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
31 maart 2017 om 17:31Lactose intolerantie zou kunnen. Maar een bacteriële infectie is ook mogelijk. Maar dat zal dan door de internist onderzocht moeten worden.
Reageren