Zoeken Vraag het forum

Onderzoek rijgeschiktheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste allemaal, op 31 juli ben ik zo stom geweest om met teveel op te gaan rijden en heb een eenzijdig ongeval gehad, ANWB gebeld maar ik lag zo diep met auto dat moest de volgende dag gebeuren door bergnet, ANWB naalde wel de politie erbij en ik moest blazen, mee naar bureau waar ik aan de ademanalyse moest en 645 ugl blies. Brief gehad van cbr waarin ik een onderzoek krijg naar rijgeschiktheid, allereerst zelf via mijn huisarts even de test laten doen die ze ook bij cbr doen om zekerheid te scheppen, de uitslag is binnen voorlopig en ziet er als volgt uit…

Alat/asat 15
    Gamma gt 11
    Mcv 98

Alleen de cdt daar
    Moet ik nog op wachten die is uiterlijk volgende week binnen, mijn vraag aan jullie is met deze bovengenoemde waardes is het dan nog mogelijk om een hoge cdt score te krijgen dus boven 2,6%? Of staat de cdt los van bovengenoemde bloedproeven??

Mvg g

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De bloedwaarden zijn prima. CDT staat daar wel los van.

Reageren
    Anoniem

Inmiddels net gebeld door mijn huisarts, cdt was ook binnen, en ik schrok, staat nu op 3,6 en uiteraard veel te hoog, weet iemand wat de halfwaardetijd inhoud? Zou dit betekenen dat het over 2 a 3 weken op 1,8 zou moeten staan??

Reageren
    John (moderator)

De halfwaardetijd, is de tijd die nodig is om het aanwezige gehalte te halveren. Dat is ca. 2 weken.
    In regel moet je stellen dat na 3 weken geheelonthouding, de CDT waarde weer op normaal niveau is.

Reageren
    Anoniem

Dank je wel voor dit antwoord, de laatste keer dat ik alchohol heb aangeraakt is 24 augustus geweest, daarna geen druppel meer.afgelopen maandag heb ik me laten testen dus dit kan wel kloppen dat het nog hoog is, maar uit jou antwoord begrijp ik dat als ik over 3 weken opnieuw de test zou doen ik rond de 1,8 zou zitten, en naarmate de weken daarna vorderen het lager en lager word.vind het alleen vreemd dat de rest van mijn uitslagen wel goed zijn zoals de asat alat en de gamma gt en de mcv.ik wil namelijk pas een onderzoek gaan inplannen bij cbr zodra deze onder de cbr normen valt, en die staat geloof ik op 2,6

Reageren
    John (moderator)

Het heeft vooral te maken met je drinkgedrag.
    Als je dagelijks alcohol gebruikt is dat wel terug te zien in de overige waarden.

Reageren
    Anoniem

Daarom ook, die zijn dusdanig laag

Asat/alat 15
    Gamma gt 11
    Mcv 98

Op andere forums ook gekeken en daar zijn naast hoge cdt waardes ook de rest hoog bij andere, bijvoorbeeld gamma gt 45 noem maar op, dat is dus bij mij wel positief?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat is zeker positief

Reageren
    Anoniem

Ik zal maandag na het gesprek even een update houden als ik bij mijn huisarts geweest ben. Iig hoop ik dat het over 3 weken op normaal niveau is zodat ik afspraak kan maken bij het cbr, wat mij wel frustreerd trouwens is dat ik of forum flitspaal heel veel
    Lees dat mensen die de eerste keer dat onderzoek hebben en alle bloedwaarden zijn goed inclusief het gesprek met de psychiater alsnog door het cbr worden afgekeurd, nu heb ik dit nagevraagd bij het cbr en ze verzekeren mij dat dit niet het geval is, dit zou alleen gebeuren bij recidive gevallen dus die in voorgaande jaren al
    Een keer een Ema hebben gehad.
    We gaan het meemaken

Reageren
    John (moderator)

Niet alles geloven wat je leest. Verongelijkte mensen vertellen niet altijd de waarheid en overdrijven al snel.

Het kan wel zo zijn, dat ondanks dat de bloedwaaren wel goed zijn mensen toch door de mand vallen bij de psychiater. Maar doorgaans zijn dat mensen die meer problemen hebben dan ze willen toegeven, of niet helemaal de waarheid vertellen bij de psychiater.

Reageren
Reageer op: Onderzoek rijgeschiktheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.