Ik ben begin december na een feest thuis gekomen en had veel te veel gedronken. Mijn vriendin belde toen op en had een woordenwisseling gehad met haar moeder en was erg verdrietig. Ook begon ze op mij te mopperen. Ik besloot toen om naar haar toe te gaan om het op te lossen. Zonder na te denken ben ik toen achter het stuur gestapt. Heb een lantaarnpaal geraakt en dit heeft iemand gezien die bij een lantaarnpalenmaatschappij werkt gezien. Die heeft me gevolgd en gebeld met de politie. Logische wijs heeft de politie me aangehouden en moest ik mee naar het bureau blazen..
Ik ben voorgekomen en heb 15 maand rijontzegging gekregen, waarvan 10 voorwaardelijk. Heb een geldboete van 750 euro gekregen en de kosten van de lantaarnpaal 1800 euro en het medisch onderzoek 966 euro zijn ook voor mij.
Al met al (+ 500 euro schade auto) 4000 euro kosten.
Echter is dit geheel mijn eigen schuld en hoef ik geen medelijden en wil ik ook zelf voor de schulden opdraaien.
Hetgeen waar het mij om gaat is dat ik bloed heb geprikt en bij de pshychiater ben geweest. Ik heb daarom vanaf het moment van de gebeurtenis niet meer gedronken. De uitslag van het bloedonderzoek heb ik bij de pshychiater gekregen en was ook allemaal in orde. Verder heb ik een gesprek gehad over mijn sociale leven en een lichamelijk onderzoek gehad. Dit was ook prima. Het struikelblok komt nu:
Hij vraagt mij daarna om de situatie omtrent drankgebruik voor de tijd te vertellen (2011).
Ik geef aan dat ik door de week niet drinken en in het weekend wel. HOeveel? Nou ik drink op vrijdag gemiddeld 7 glazen, zaterdag 10 en zondag weer 7.
Ik vind dat eerlijkheid het langst duurt en dit valt naar mijn mening wel mee voor een 21-jarige student.
Echter zegt hij dat mijn gegevens wordne opgestuurd naar het CBR en ik met 6 weken verder hoor. (afwachten dus) Hierbij verteld hij dat zijn verwahcting is dat ik mijn rijbewijs een jaar kwijt ben en een jaar niet mag drinken (van het cbr). Dit komt door mijn alcohol gebruik voor de tijd te goritg is/was.
Ze willen dan antwoorden horen als: ik drink 1 a 2 keer in het jaar een glaasje alcohol op een bbq en nooit meer dan 2.
HOE KAN IEMAND DIE 2 X IN HET JAAR 2 GLAZEN ALCOHOL DRINKT NU OPGEPAKT WORDEN MET EEN PROMILLAGE BOVEN DE 1,8?
En netzoals ik zeg 20 a 25 glazen bier in de week vind ik voor een 21 jarige mannelijke student niet veel !!!
Lees ook:
Wanneer is alcohol uit je bloed
http://www.dokter.nl/forum/Alcohol-drugs-roken/40665-Wanneer-is-ALCOHOL-uit-je-bloed-CBR.html