Zoeken Vraag het forum

Stoppen blowen & Darmen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bart

Bedankt voor je reactie John, eerlijkheid word altijd gewaardeerd.
    Af en toe alcohol of wiet moet kunnen is mijn mening, en de kans ik weer dagelijks ga blowen en/of drinken acht zeer onwaarschijnlijk (ik heb pas een nieuw huis gekocht en mijn oude routine komt sowieso niet meer terug). Ik begrijp überhaupt niet waarom ik dat dagelijks deed.
    Maar misschien was/is afbouwen beter? ik heb geen idee.
    Gezond eten en drinken deed ik al, maar ik zal die probiotica proberen.

John (moderator)

Bij alcoholgebruik, drugsgebruik en roken helpt afbouwen in principe niet. Mensen die dat proberen vallen nagenoeg allemaal in de “oude” gewoonte terug. Maar er zijn uitzonderingen.
    Je zou ipv probiotica ook b.v. yakult kunnen gebruiken.

Reageren
    Bart

Stoppen of minderen met roken heb ik al vaker geprobeerd, dat is voor mij meer een hardrugs verslaving. En ja daarbij is minderen idd kansloos. Alleen CBD werkte goed, maar dan wel in hoge concentraties (wat onbetaalbaar is).
    Probiotica heb ik al besteld, ik zal het een maand proberen en anders de yakult.

Reageren
    Roosje

Ik ben gestopt met blowen sinds vorige week woensdag en heb heel erg veel last van me darmen en ik voel mijn hart in mijn buik kloppen ook heb ik geen eetlust en hele erge hartkloppingen/moeilijk ademen is dit normaal?

Reageren
    Taz

Hoi allemaal,

Ook ik deel graag even mijn verhaal hier.
    Begonnen met blowen op mijn 14e, en vanaf mijn 17e ging de frequentie omhoog. Ik rook(te) mijn jointjes altijd gemengd met tabak, en er moest veel groen in voor de smaak. Inmiddels ben ik 5 dagen gestopt na jarenlang dagelijks gebruik. Ik rookte zo’n 10g per week op. Ik heb een gezin en werk full time, ook wel bekend als de functionerende junk. Lang verhaal kort ik ben inmiddels net 38 geworden en kamp al een jaar of 7 met maagklachten. Tot het punt dat ik een maagziekte heb gekregen wat CHS heet. Ik heb niemand dit horen noemen maar ik ben er vrij zeker van dat ik dit heb. Google maar even op Cannabis Hyperemesis Syndroom als je er nooit van hebt gehoord.
    Ongecontroleerd urenlang braken om de zoveel weken en totaal geen eetlust in de ochtenden was voor mij normaal. En elke keer als ik daarna een joint rookte voelde ik me beter omdat mijn maag tot rust kwam. Dit is natuurlijk geen bestaan te noemen, een avondje uit eten kon altijd mis gaan en mijn sociale leven (gezellig eten kon ik niet, ik had continu angst dat het eten verkeerd viel). Mijn maag ledigt zich niet goed meer door het gebruik, en ik werd heel snel misselijk van letterlijk alles. Continu reflux en oprispingen, gelukkig geen maagzuur. Maar zonder maagzuur verteert je eten ook niet zoals het hoort en schuift de ellende door naar je darmen. Na de zoveelste kots episode heb ik vorige week de stap genomen om te stoppen. Ik ben nu 5 dagen ‘clean’ en ervaar ook alle symptomen. Het spontaan super koud krijgen, zweten als een otter, migraine die op komt zetten maar ook zo weer weg is. Verzuring in mijn benen en een stijve nek + schouders. Hetgeen waar ik zelf het meest last van heb is dat ik totaal niet kan slapen of in slaap kan vallen, ongeacht mijn vermoeidheid. Niet gek omdat ik altijd jointjes roken ‘zodat ik maar goed kon slapen’. Wellicht herkenbaar voor sommigen hier. Psychisch gaat het wel redelijk tot nu toe, ik ben wel erg prikkelbaar en super scherp (in positieve en negatieve zin).
    Mijn grootste gezondheidsklacht is op het moment mijn maag. De enige manier om voorgoed van deze ellende (cyclisch braken) af te komen is gewoon te stoppen met blowen. Ik geloof in mezelf maar heb het echt zwaar omdat ik de makkelijke weg wil bewandelen zodra ik mij lichamelijk niet goed voel.
    Ik hoop dat dit komende weken verbetert en mijn metabolisme zich hersteld. Ik wil niet afhankelijk zijn van wiet om me niet ziek te voelen. En ik heb mijn verslaving erg lang doorgezet, waardoor ik deze schade heb aangericht.
    Ik denk dat het psychisch deel de bovenhand krijgt zodra mijn lichamelijke klachten verdwijnen, en dat wordt ook nog een uitdaging. Maar ik zie het zo.. dan heb ik in elk geval een goede basis om te kunnen knokken.

Ik wens iedereen veel sterkte en hoop dat mijn verhaal jullie wellicht helpt.

Reageren
Reageer op: Stoppen blowen & Darmen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.