Zoeken Vraag het forum

Narcose na XTC gebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik heb op 6 december een leuk feestje waar ik al heel lang naar uitkijk en eigenlijk xtc wil doen. Ik heb al een goede ervaring met xtc, maar nu is het probleem dat ik 9 december een operatie heb waarbij ik volledig onder narcose moet. Ik heb de vraag wat voor echt gevaarlijke risico’s dit met zich meebrengt.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is beter om een week voor de operatie geen speed, coke of mdma ( XTC) te gebruiken. Gelijktijdig gebruik van uppers & downers(=narcose) kan gevaarlijk zijn. Vooral voor je hart. Als je het wel doet MOET je het vooraf vermelden.
    Beter ook om tijdje erna geen speed e.d. te gebruiken want de daarmee gepaard gaande vaatvernauwing vertraagt de wondgenezing.
    Een narcose is in ingrijpende behandeling. Om er goed en snel van te herstellen kun je beter zorgen dat je fit bent als je een narcose ondergaat.

Reageren
    Anoniem

Maar mijn vraag is of er ook echt hele grote risico’s zijn. Ik weet dat het allemaal niet goed voor je is maar zitten er echt levensbedreigende risico’s aan verbonden?

Reageren
    John (moderator)

[quote]Gelijktijdig gebruik van uppers & downers(=narcose) kan gevaarlijk zijn. Vooral voor je hart.[/quote] Voor mij is dat risico groot genoeg. Je kunt er een hartstilstand van krijgen of ernstige ritmestoornissen.

Reageren
Reageer op: Narcose na XTC gebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.