Zoeken Vraag het forum

Opgezette tong bij XTC gebruik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Hans

Hallo,

Sinds een tijdje gebruik ik wel eens een XTC pil op een feestje. Dit vind ik een erg leuke ervaring en wil het daarom graag nog een keer doen. Echter kreeg ik de laatste paar keer een beetje een opgezette tong, dit was absoluut niet hinderlijk maar ik vroeg me af waardoor dit komt. Is het normaal?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Groeten Hans

7 reacties
    Reageren
    Tamara

Hoi Hans,

Heb jij door wat je doet als je XTC op hebt? Beweeg je veel met je tong, ga je knarsetanden? Het kan zijn dat je onbewust op je tong zit te kauwen, waardoor hij opzwelt. Ben je wel eens gaan slapen terwijl de XTC nog werkzaam was? Want dat kan betekenen dat je wat raars doet in je slaap, met je tong.

Ook is het handig om te kijken naar de werkzame stoffen van XTC. Heb je ervaring met andere drugs, bevatten deze een paar dezelfde stoffen als XTC, hoe reageerde je daar op?
    Hoeveel mg XTC gebruik je, en is dat goed voor jouw gewicht? (Ervaren gebruikers rekenen 1 tot 1,5 mg per kilo, dus 60Kg betekent 60 tot 90 mg XTC)

Ik begrijp dat je het vaker gebruikt hebt en je ‘klacht’ de laatste paar keren pas optrad. Hoe vaak gebruikte je daarvoor? Welk soort pil slikte je, hoeveel mg? Slik je van dezelfde dealer? Laat je het altijd testen?

Deze kleine verschillen kunnen invloed hebben op de bijwerkingen. Wat natuurlijk kan, is dat de laatste paar pillen net iets anders bevat hebben waar jij zo op reageert. Bedenk nog even goed wat de verschillen zijn geweest 🙂

Reageren
    Hans

Hoi Tamara,

Bedankt voor je reactie. Het klopt dat ik vaak ongecontroleerde bewegingen maak met mijn mond, maar bijt niet (dat ik weet) op mijn tong. Vaak is het al dik na 1 uur dat ik het heb ingenomen. Als het goed begint te werken zeg maar. Slapen lukt ook vaak niet goed en ben vaak wakker. Ik merk wel vaak dat ik de volgende dag last heb van mijn mond, stijve kaken.

Om je vraag te beantwoorden met hoe vaak ik gebruikt heb daarvoor is lastig. Ik doe het sinds december een jaartje, en dan puur alleen op feestje. Het zou misschien ook kunnen zijn dat het me nu pas opvalt?

Ik slik eigenlijk altijd verschillende pillen en vaak van een andere dealer. Ik laat ze ook nooit testen. Misschien moet ik dat toch maar eens gaan doen, aangezien mijn opgezette tong..

Ik weeg 65-70 kilo, en heb het zo’n 15 keer gebruikt schat ik. Heb de laatste keer een blauwe defqon gehad, deze zijn getest op 190 en 197 mdma. Hiervan heb ik 1,5 gehad.

Reageren
    1990TD

Allereerst: dit is weer Tamara, maar nu met een account, en accountnaam Tamara was al bezet 😉

Jeetje Hans, jij slikt dan wel een erg hoge dosis ja! Ik heb overigens geen verstand van de soorten, maar wilde je er alleen op wijzen dat je er op kan letten of dit symptoom bij een soort pil voorkomt, of bij meerdere soorten 😉

Het niet laten testen en wisselen van dealer is erg normaal, meestal staan mensen er niet bij stil dat dit resultaten kan beïnvloeden.

Stijve kaken wijst er inderdaad op dat je veel met je mond bezig bent. Knarsetanden komt veel voor, het is een ongecontroleerde beweging die je helpt energie eruit te gooien. Misschien scheelt het als je voortaan minder veel slikt?
    Ik denk dat het slikken van een heel pilletje van bijv 100mg ook veel kan schelen met een halve van 200mg: beide hebben ze evenveel werkzame stof, maar het zou kunnen dat een heel pilletje langer werkt dan een halve, omdat dit langzamer verteerd wordt.

Slik je zoveel om de duur, of om het gewenste effect? Heb je wel eens minder geslikt?

Ik neem zelf wel eens 4FMP, dan betrap ik mezelf ook altijd op het zuigen en bijten op m’n onderlip. Of ik laat m’n onderlip tussen m’n tanden glijden. De volgende dag heb ik dan ook volle, rode lippen… Gelukkig is dit vaker mooi dan lelijk 😉

Kortom: wat jij met je tong hebt… ik denk dat dat eerder ligt aan wat je zelf DOET tijdens een trip, dan wat de stof met je lichaam doet. Zoek uit waarom je deze dosis gebruikt, probeer misschien eens een mildere dosis. Wat je sowieso moet doen is echt op jezelf letten, wat je doet, en vraag anders ook aan vrienden of ze je erop willen wijzen als je weer gek doet met je kaak 🙂

Reageren
    Hans

Klopt, in mijn omgeving laten mensen hun drugs ook nooit testen, de reden dat ik het ook niet laat doen.

Ik ga eens proberen wat je zegt, gewoon wat minder slikken en kijken hoe hij valt. Ik begin ook altijd met een hele, daarna let ik op de tijd en hoe hij valt. Als ik genoeg heb neem ik niet bij, is het gewenste effect nog niet, dan neem ik nog wel eens een kwartje of halfje bij. Maar ik ga je advies eens opvolgen!

Wat is 4FMP? Ik heb daar nog nooit van gehoord namelijk, en wat voel je daarvan?

Ik denk trouwens dat je gelijk hebt. Betrap me er ook vaak genoeg op dat ik met me mond beweeg.. Moet er toch maar eens wat beter op gaan letten!

Reageren
    1990TD

4FMP bevat ook MDMA, maar voor de volledige uitleg moet je even kijken op de wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/4-Fluoroamphetamine
    4FMP is LEGAAL te verkrijgen in smartshops 🙂

Ik heb begrepen dat sommige mensen het gebruiken om te studeren, omdat je de eerste 2u je gigantisch goed kan concentreren. Je kan het echter ook voor andere doeleinden gebruiken. Dit middel (meestal vloeibaar, blauw) maakt je lichaam stoned en je hoofd high.
    Oftewel: je lichaam voelt loom en zwaar, maar in je hoofd voel je je licht. Aanrakingen voelen heel fijn, de lichtste aai geeft kippenvel. Een trap oplopen voelt als een ware uitdaging, gezien je benen heel zwaar zijn. Hallucinaties heb je niet, deze drug beïnvloed dus vooral je lichaam.

Het middel is op seksgebied een beetje vergelijkbaar met GHB, heb ik horen zeggen (ik heb geen idee wat GHB doet). Je krijgt het sowieso heel snel warm, een erectie krijg je bij het minste of geringste en bij vrouwen is het ook heel gemakkelijk om vochtig te raken. De seks zelf kan uren duren, omdat de minste beweging al lekker voelt en je je dus totaal niet gehaast voelt om naar het einde toe te werken.

Ik heb het nooit gebruikt voor het concentreren, maar voor de rest wel. Wat ik je vertel is dus ook allemaal gebaseerd op eigen ervaring (+ partner) – dus het resultaat kan wat verschillen 😉

Reageren
    Danielle

Ik vind XTC niks en gebruik dan regelmatig 4-fmp.. maar nog nooitt een zwaar gevoel gehad in mijn benen hoor, je voelt niks meer van pijn gewoon alles is licht en tintelig.. en de andere van de groep ook niet.

je hebt alleen super veel energie, de man kan idd wel een erectie krijgen en de vrouw komt sneller klaar.

maar wat t verschil is dat 4-fmp het stofje in je hersenen wat XTC helemaal opmaakt maar 25% verbruikt dus voel je je helderder en t gaat gelijkmatig naar de piek toe. en als je een tweede neemt ga je wel wat harder ja maar voor de rest.. geen kater, geen pijnlijke kaken.. niks voordeel dus

Reageren
    FMP

Waarschuwing voor 4fmp. Scherp spul met nare bijwerkingen. Afrader!

Reageren
Reageer op: Opgezette tong bij XTC gebruik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.