Gestopt met blowen

Hallo allemaal.

Ik ben nu al bijna anderhalve maand gestopt met blowen. Ik heb het 10 jaar lang gedaan waarvan zeker 7 jaar dagelijks. Ik ben nu 23 jaar en voel me wel erg goed sinds ik gestopt ben. Het enige waar ik last van heb is dat ik steeds vermoeid wakker blijf worden ook al slaap ik 8-9 uur per nacht. Ook droom ik nu heel veel en vaak heel naar en vervelend. Weet iemand hoelang het duurt voordat ik goed uitgerust wakker word weer zoals ik voor het blowen werd?

Reageren

Beste Saamdroes,
    Allereerst gefeliciteerd met het feit dat je na zo´n lange tijd hebt kunnen stoppen met blowen!! Volhouden !!!!!
    De klachten die je beschrijft lijken toch wel op afkickverschijnselen. Normaliter duren die ca. 3 weken maar dat is niet voor iedereen gelijk.
    Je zult dus toch nog even moeten volhouden.

Het feit dat je 8-9 uur "slaapt" wil niet per definitie zeggen dat je dan ook uitgerust bent. En dan wordt je inderdaad vermoeid wakker. Dat heeft o.a. ook met je dromen te maken.

Er zijn ook geneesmiddelen tegen de afkickverschijnselen. Als het erg moeilijk voor je wordt kun je hierover met je huisarts overleggen. Kortdurend gebruik van deze middelen kan zinvol zijn.
    Succes en blijf volhouden!!

Reageren

Bedankt voor je reactie Tandor!

Ik heb heel weinig tot bijna geen moeite met het afkicken gehad omdat ik echt wil stoppen 🙂
    Het is me heel makkelijk afgegaan allemaal en weet zeker dat ik het kan volhouden. Ik hoef daarom ook geen middeltjes van de dokter vind ik.
    Ik denk vanwege het lange intensieve gebruik dat het wat langer duurt voor de dromen weer normaal worden. In ieder geval bedankt voor je snelle en behulpzame reactie!

Groetjes!

Saamdroes

Reageren

Graag gedaan!
    Je hebt in ieder geval de juiste instelling! Respect!

Reageren
    Reageren

Goed van je joh! Het zal vast een hele stap voor je geweest zijn? Nog last van andere verschijnselen?

Je dromen worden vast over een tijd normaal. Het lijkt mij dat je even door de zure appel heen moet bijten. Laat je niet afschrikken !

Reageren

@Saamdroes... hoe gaat het?

Reageren

Het gaat goed hoor!

Mijn dromen nog wel vaag mja, je went eraan haha. Verder heb ik niet echt last van andere verschijnselen gelukkig. Zit al bijna 2 maanden zonder nu en heb er totaal geen behoefte aan ook 🙂

Dankje ... en Lana voor jullie belangstelling in mijn afkick process haha 🙂 vind ik erg aardig!

Groetjes!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Gestopt met blowen

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe