- pant25 augustus 2025 om 19:48
Hoi,
Man, 35J, 15+ jaar geleden begonnen met wiet dat dagelijks gerookt werd. Op naar de volgende poging om te stoppen. Inmiddels op dag 2 en ik ervaar ook de gebruikelijke symptomen.
Ik heb nu 2x een terugval gehad en dit is nu mijn 3e (en hopelijk laatste) poging om er helemaal van af te zijn. Om de 1 of andere reden ontstaan deze terugvallen altijd als ik terug kom uit het buitenland voor mijn werk. Vorig jaar in augustus gestopt. 4 maanden helemaal geen behoefte gehad en in december moest ik een week naar de VAE en tijdens de terugreis in het vliegtuig zat ik al over een joint na te denken. En de keer daarvoor kwam nadat ik voor m’n werk een tijdje in Duitsland heb gezeten. Geen idee waarom dit soort reisjes de trigger zijn voor een terugval maar ontzettend dom van mezelf natuurlijk.
Toch is het afgelopen jaar anders geweest qua effect van stoned zijn dan alle jaren daarvoor. Ik kon eigenlijk altijd wel normaal eten of ik nou stoned was of niet. Maar afgelopen jaar/maanden begon het echt erg te worden. Op werk (absoluut niet stoned tijdens werk) kon ik bijvoorbeeld niet eens meer een saucijzenbroodje opeten voordat m’n maag volledig in de knoop zat. Afgelopen maanden ook veel gewicht verloren terwijl dit niet gebeurde in de jaren hiervoor.
En aangezien ik er niet op zit te wachten dat ik met ontwenningsverschijnselen op werk aanwezig moet zijn heb ik nu gewacht met stoppen tot mijn vakantie, die vandaag is begonnen. Dus de vakantie kan wel redelijk afgeschreven worden maar dat is het me wel waard zolang ik maar weer van de wiet af ben.
Ik kijk overigens wel weer uit naar alle positieve dingen die het afkicken met zich meebrengt. Voornamelijk de vage dromen is iets waar ik weer zin in heb. Ook de constante zombie-status waar je je in bevindt als je stoned bent is straks weer voorbij.
We gaan het volhouden en succes aan iedereen die in hetzelfde bootje zitten.
Vincent6 januari 2026 om 02:24Prettig om te lezen dat meerdere hier last van hebben. Ik zelf ben 30jr, man 1.86 en heb altijd geblowd. Sinds mijn 15-16e. Elke dag, vakanties vermeden waar het niet mogelijk was. Der is geen dag voorbij gegaan zonder wiet. Laatste periode zware blower geweest. 2 gram per dag.
Ik merkte als zelfstandige dat ik steeds minder drive had , en minder zin om de dag te beginnen en me taken uit te voeren.
Nu 3 dagen gestopt , en flink zweten snachts. Slecht slapen. En vooral geen eetlust, krijg amper wat weg.
Hopelijk is het met een week wat beter.
ReagerenSecret smoker19 februari 2026 om 22:34Hoi,
Zo fijn al deze berichten te lezen!
Zit nu op dag 3 na 15+jaar non stop en steeds meer. Ik stop tegelijkertijd met alcohol dus heb het best zwaar, rook op het moment nog gewoon tabak, 3 in 1 keer zorgde voor mijn laatste terugval.Rookte op vrije dagen m’n eerste bij de ochtend koffie en dan ging het door alsof ik “gewoon” een sigaret opstak. Op werkdagen begon het bij thuiskomst.
Achteraf gezien ook veel risico’s genomen, want in het buitenland zijn hield mij er ook niet vanaf.
De laatste banen die ik had rookte ik niet totdat de dag erop zat en ik thuis kwam,maar dat is een periode ook anders geweest,ben nogsteeds verbaasd dat dit me nog nooit een baan gekost heeft!Heb nu een hele goede reden om te stoppen, want ik wil graag moeder worden. Maar ook als dit de reden niet was, voel me er gewoon niet meer goed bij.
Voor mij was het in het begin vooral pijnstillend en tegen angstaanvallen.
(Moet hier misschien ook wel bij zeggen dat ik niet ben begonnen met hybride etc, maar met natuurlijke varianten).
Later gaf het me juist angst, pijnstillend is het altijd gebleven.Nu ik gestopt ben,ja pijn ervaar ik nu zeker weer meer, wat ik nu bestrijd met warmte en als het echt niet gaat een pijnstiller. Angst heb ik momenteel (nog)niet.In het begin gaf het me eetlust(vreetkicks) en meer creativiteit(tekenen, schilderen, schrijven,koken), beide ben ik, tijdens gebruik compleet verloren. Behalve werken deed/doe (dag 3 lets be honest) ik helemaal niets meer, behalve als het moet en laatste jaar at ik bijna niets meer, al denk ik dat alcohol hier ook in meespeelt.
Kreeg steeds vaker zware angstaanvallen,vooral als m’n maag echt leeg was (2 boterhammen per dag is toch echt niet gezond!) Stom genoeg ging ik de paniek momenten herkennen, 2 glazen water, beetje zout, beetje suiker en dan gingen ze na een uurtje liggen over, dan stak ik er gewoon weer 1 op! Alcohol altijd pas later op de dag.
Vooral m’n eetlust zie ik graag terugkomen, ik hou van goed (zelfgemaakt) eten! Waarschijnlijk heeft het gewoon tijd nodig tot mijn lijf weer “normaal” reageert, maar voor nu heb ik al moeite met een mandarijn.
Ik vind het een rotzin om te schrijven, maar ik ben hoogfunctionerend verslaafde.
Niemand die dit (voor zover ik weet) ooit heeft gemerkt, behalve mijn partner maarja die deed gewoon mee.Ik stop, ben gestopt, in de hoop nooit meer terug te vallen.
Want hoeveel beter alles erdoor leek te zijn in het begin, zoveel slechter blijkt het effect nu.Moet eerlijk zijn tegenover mijzelf, in het begin hielp het mij met angst, totdat het juist angst veroorzaakte.
De enige wijze les die ik heb geleerd? Mijn angstaanvallen had ik beter nuchter kunnen aanpakken, want begrijpen doe ik ze al lang en toch bleef ik ze versterken!Ik slaap nu ook niet optimaal..max 5uur (kon met gemak om 21uur naar bed gaan en tot 8uur doorslapen) en voel me toch uitgeruster dan ooit, dus voor nu maak ik me hier geen zorgen over.
Ik droom wel veel meer, maar dit zie ik als achterstallige slaapverwerking, je verwerkt gebeurtenissen ook in je slaap en ik heb dit jarenlang niet gedaan!
De eetlust, niet eten, daardoor slap lichaam (alsof je spaghetti benen hebt) dat baart mij zorgen. Dit is namelijk niet sinds het stoppen,dit gebeurde al tijdens gebruik, daarover lees je heel weinig, gaat dat ooit weet normaal worden.Succes voor iedereen die hierdoorheen gaat, want het is allemaal niet zo makkelijk en 1-2-3 zwart/wit.
Als je het bij een beetje kan houden is het een extreem mooi product van moeder natuur, maar als je moeder natuur manipuleert is zij niet zo mooi meer.
ReagerenMurie McFlurry19 september 2026 om 20:42Ik ben zelf nu al 4 weken gestopt met blowen.
Reageren
Ik blowde dagelijks voor 4 jaar lang. In het begin van het stoppen kon ik niet goed eten, dit was erg rot maar herstelde vrij snel, binnen 1 week denk ik, ik heb nu wel minder vreetbuien en val hierdoor ook goed af.
Ik heb sinds het begin last van totaal niet kunnen slapen, hoewel ik hier lees dat veel mensen laat inslapen, ik val gewoon helemaal NIET in slaap, misschien komt dit ook door de ADHD waardoor ik sowieso niet snel moe word. Ik word er helemaal gek van, iemand tips?