John (moderator)
6 juli 2022 om 18:27“maar het is niet te vermijden als je met een vriendengroep op vakantie in Gran Canaria bent..” Dat is een zeer zwak excuus…. Je wilt niet onderdoen voor je vrienden, maar dat heeft dan natuurkijk wel consequenties
JustClean27 oktober 2022 om 19:52Hey,
Ik wou mijn verhaal hier ook even delen in de hoop dat mensen zich hier kunnen vinden en me kunnen helpen in het proces.
Ik ben een meisje van 18 jaar (1m67, 52kg), ik ben begonnen met blowen in de winter van 2021-2022. Dus nu bijna een jaartje. Ik ben recent gestopt omdat ik bijna al mijn lichaamsgewicht verloor en er heel depressief van werd. Ik was heel mijn leven een danser op professioneel niveau en dus mijn lichaam was ook heel erg af getraind, nooit last gehad met eten en ik woog 65kg. Sinds ik ben beginnen blowen is dit drastisch veranderd waardoor ik 15kg verloor in nog geen 2 maanden tijd. Ik deed er alles aan om dit terug te krijgen maar met geen resultaat. In de paasvakantie kreeg ik te horen dat ik een chronische ziekte heb waardoor ik nog meer in de put zakte en dus nog meer ging blowen. Ik rookte soms anderhalve tot 2g per dag.
Ik ging bijna niet meer naar school, ik was altijd thuis weg en wou alleen maar blowen. Hoe langer ik blowde hoe meer ik mijn eetlust verloor en hoe zwakker en depressiever ik werd. Ik ben nu anderhalve week clean, heb last met slapen en krijg geen hap binnen. Ik word meteen misselijk en er komt soms ook braken bij te pas. Mentaal voel ik me wel al veel beter, ik bekijk het leven helemaal anders en heb terug zin en motivatie om voor mijn doelen te werken. Heeft er iemand tips hoe ik mijn eetlust terug kan opwekken?Succes nog aan vele anderen die hier ook mee strugglen of er aan denken om te stoppen.
ReagerenCatootje4 november 2022 om 14:43@JustClean zou advies vragen om je lichaam weer in balans te brengen, zoals aan een natuurgenezer of orthomoleculair therapeut. Sowieso extra goed zorgen voor je voeding. Snelle suikers zoveel mogelijk laten staan. Verder kunnen veel mensen wel wat stofjes gebruiken als magnesium, zink, vitamine B en D en omega 3. Intensief sporten of dansen vergt ook veel van je lichaam dus kan je zeker wel wat extra’s gebruiken.
Reageren15 januari 2023 om 19:05Ik heb een vriend die ook blowt
Reageren
Hij is een heel ander persoon al hij
niet blowt
Herkent iemand dit
Een totaal ander persoon is hij dan
VerschrikkelijkBehandelcentrum19 juni 2023 om 22:54Hey
ik wou ook even me verhaal doen en uiteindelijk updates te geven
ik blowde 14 jaar lang elke dag 1 gram, inmiddels ben ik 8 dagen gestopt de eerste 6 dagen heb ik totaal geen craving (zin in blowen) gehad. Wel kreeg ik de afkickverschijnselen zweten, geen eetlust, chagrijnig, hoofdpijn en slechtslapen. Mijn motivatie is dat ik de kans kreeg om in een behandelcentrum te werken en veel van mijn cliënten verslavingsproblematiek hebben. Dat houdt dus in dat ik ze elke dag zeg dat het niet goed voor je lichaam en geest is om te blowen, terwijl ik zelf elke dag blow. Het heeft nog een tijdje geduurd voordat ik het zelf aandurfde om te stoppen niet wetende hoe ik hier op zal reageren en of mijn collega’s dit door hadden. We hebben meerdere ervaringsdeskundige rondlopen die ook veel drugs gebruikte waardoor ik bang was dat hun als eerste zouden zien dat er iets niet klopte. Op dit moment was dag 6 het zwaarst en had ik zoveel zin om te blowen dat ik er gek van werd en ik een halve pak peuken binnen 3 uur had opgerookt. Uiteindelijk ben ik gaan bellen met een vriend (die zelf een jaar gestopt is ) en heb ik 3 uur aan de telefoon gezeten. We hebben het echt niet 3 uur gehad over blowen misschien de eerste uur alleen. Ik merkte na dat we hadden opgehangen dat mijn craving heel laag was en dat dit echt heeft geholpen. Op me werk praat ik ook altijd met mijn cliënten en merk dat dit vaak ook helpt maar hun hebben meerdere problematieken maar de overeenkomst is dat ze altijd lvb (laag IQ en verstandelijke beperking )zijn. Nooit gedacht dat dit ook voor mij zal helpen.
me verhaal tot nu toe word vervolgd
ReagerenSnowy29 februari 2024 om 18:49Hi,
Fijn om jullie ervaringen te lezen! Dat geeft weer motivatie. Ik ben nu op dag 4 van stoppen, na 5 jaar lang elke dag s avonds en s nachts geblowed te hebben. Soms was ik zo 6 uur of meer stoned op een avond.
Reageren
Ik kwam hier terecht omdat ik ook merk dat mijn eetlust heel veel minder is en ik te veel afval. Maar heb er nu wel weer vertouwen in dat het er even bij hoort. Ik slaap ook slecht (afgelopen nacht 4 uurtjes), maar merk tegelijk dat ik me gek genoeg veel beter en energieker voel, en meer mezelf weer, dan voor het stoppen. Wat anderen hier ook noemen.
Ik had totaal niet door hoe slecht het me liet voelen, en ben echt verbaasd wat een verschil het nu al maakt! Nog even volhouden, en dan hoop ik dat de slaap en eetlust ook snel weer normaal is. Zie nu opeens wat een jaren ik heb weggegooid met dat blowen :/Noorie1 maart 2024 om 06:44Hey Snowy
Het duurt echt even.
Ik zit in m’n 3e week.
Ik voelde me echt heel kloten. Bang, geen eetlust, niet kunnen slapen.Na 1,5 week kon ik pas echt weer goed in slaap vallen en eten.
Maar dit is per persoon verschillend.Nu deze week kan ik zeggen dat het beter gaat.
Een week geleden had ik dit niet durven denken.
Beweging is heel belangrijk echt.
Het gaat allemaal voorbij, maar geef het even tijd.Niet opgeven! Je bent al zo ver. Topper.
Liefsss
ReagerenSnowy1 maart 2024 om 22:47Lekker bezig Noorie, met week 3! Hoe voel je je nu tov toen je nog blowde? 1,5 week zou nog wel te overzien zijn, dan ben ik halverwege. Hopelijk niet nog langer. Ondanks dat ik me best lekker voel gaat dat slaaptekort er nu toch ook wel in hakken.
Ik heb gelukkig geen angst-klachten gekregen na het stoppen. Dat kreeg ik juist met het blowen af en toe de laatste tijd, heel naar. Heb je daar nog last van, of is het nu ook weg?
ReagerenNoorie2 maart 2024 om 07:39Het is wel even wennen om alles weer nuchter te doen.
Ik heb ADHD dus mijn gedachtes staan weer 24/7 heel hard aan.
Daar moet ik ook aan wennen.
Kan ik me best voor stellen, ik schrok elke keer wakker als.ik bijna sliep, uiteindelijk viel ik tegen 5 uur in slaap, maar.mijn man zijn wekker gaat om 6 uur, dus was ik weer wakker, maar zo.uit het niks kon ik weer slapen.
heb toen oxazapam gekregen, maar helaas hielp het niks.
Ik werd ook angstig door het blowen. Daarom was ik ook gestopt.
Nu is dat angstige gevoel helemaal weg, alleen ben ik op.het moment heel bang voor de dood. Hier krijg ik nog.hulp voor.
Maar het is al.een heel stuk minder. Ik heb ook geen werk op het moment, dus heb ik niks om me druk om te maken.. maar dat komt wel weer.Heel knap van je! Echt nog even tanden bijten. Ik weet niet wanneer het slapen jou gaat lukken, maar het komt wel weer!
ReagerenSnowy13 maart 2024 om 01:37Inmiddels bijna 2,5 week verder. Mijn duidelijkste klachten zijn gebrekkige eetlust, nachtzweten en slaapproblemen (geweest).
Ik heb ongeveer 3 nachten last gehad van nachtzweten en mijn eetlust kwam met een weekje ook weer terug. Het slaapgebrek speelt me nog wel parten. Ik slaap gemiddeld denk ik zo’n 5 uurtjes, met op advies van de huisarts een halve oxazepam nu. Ik droom ook nog steeds niet, wat ik eigenlijk inmiddels wel weer had verwacht.
Maar voel me, los van dat vervelende gebrek aan slaap, wel actiever en gemotiveerder op een dag, een stuk meer dan toen ik nog blowde. Dat slaapgebrek is echter wel heel vermoeiend aan het worden – geen concentratievermogen of geheugen meer over. Hopelijk gaat dat nu inmiddels wel snel verbeteren.Noorie, hoe is t bij jou?
ReagerenSnowy13 maart 2024 om 11:55Nou, vannacht eindelijk 8+ uren geslapen, dus fijn!
ReagerenNoorie13 maart 2024 om 14:45Wat fijn dat je weer een beetje fatsoenlijk geslapen hebt!
Stukje bij beetje komt het wel weer. En de ene dag en of nacht zal beter gaan dan de andere.Met mij gaat het goed, heb alleen nare gedachte, nogsteeds angst voor de dood. Ben nogsteeds aan het wachten zodat ik hier hulp voor kan krijgen. Medicatie wil ik niet, alleen als cognitieve gedragstherapie niet werkt..
Nu is mijn leven ook niet heel spannend op het moment, nogsteeds geen werk. (Ben wel opzoek)Maar het kan echt wel even duren voor alles weer “normaal wordt”
Reageren
Goed van je dat je hebt doorgezet!Snowy15 maart 2024 om 00:15Haha, zoals je al zei, ups en downs, een nacht later ging het weer minder, maar hopelijk vanavond dan weer beter! Af en toe is er een stemmetje dat zegt van “Blow er nou gewoon eentje, om even in te slapen en je slaapritme te resetten”, maar ik weet m tot nu toe te negeren.
Wat vervelend, die angst voor de dood. CGT heeft bij mij heel goed geholpen voor een ander type angstklachten. Hoop dat het bij jou ook aanslaat! Zo vervelend, die wachttijden!
Reageren
Ik ben net met een nieuwe sport begonnen, na jaren niks doen. Daar haal ik veel energie, leuke prikkels en gezelligheid uit. Misschien dat zoiets ook wat kan zijn om even positeviteit uit te halen in de tussentijd?Binnenstebuiten726 juli 2024 om 02:53Dag 2: Eetlust is weg, slaap gemiddeld 5 uur & zweet hele dag door. Gisteren had ik een halve wrap gegeten en zat daarna alweer vol, uurtje later heb ik ook die halve wrap uitgekotst en niks meer gegeten. Vanochtend heb ik fruit gegeten omdat dat makkelijk te eten is en een wortelsalade. Verder heb ik niets gegeten vandaag en heb ik ook geen zin om te eten. Ik ben nooit echt een grote eter geweest maar sinds ik begon met blowen at ik echt alleen na het roken. Ik ben blij met de keuze die ik heb gemaakt en hoop niet terug te vallen op het blowen, voor een ieder die dit leest we komen hier doorheen. Besef dat dit een topic is die 11 jaar geleden is geopend en tot heden nogsteeds wordt gebruikt. Hou vol, We got this
ReagerenAnoniempie14 april 2025 om 03:37Ik lees zo veel motiverende berichten dat ik ook mijj verhaal kwijt wil. Ik ben 32 jaar en ben stom genoeg heel laat begonnen met roken uberhaupt. Ik ben op mijn 27/28ste begonnen met roken/ blowen. Daarvoor was ik vooral een meeroker. Maar ik blowde dus 3 jaar constant elke dag (niet voor werk) maar alle momenten dat het kon was ik stoned. En inderdaad denkende stoppen lukt mij wel! Niet zomaar dus. Maar sinds vorige week alles weg gegooid en samen met mijn partner gestopt. Dit bevalt ons enorm. Meer energie , socialer, scherper en denk vermogen komt keihard terug. Alleen waar ik mee struggle is mijn slaap. De eerste paar dagen met het stoppen moest ik gewoon werken en sliep ik gemiddeld alsnog 7 a 8 uur. Maar ineens slaap ik slechter na een week stoppen. Slaap ik ineens 4 uurtjes of zelfs 3 Ik ben dan ook klaar wakker, ik ga sporten, doe klusjes in huis en ga een stuk lopen met de hond. Einde vd dag merk ik ook dat ik echt moe ben en ga dan naar bed ik vind het apart dat ik na 1 week stoppen ineens minder goed slaap. Terwijl ik me juist beter voel, relaxter en geen slechte geweten heb omdat ik juist gestopt ben voel ik me trots. Ik ga dus met een goed gevoel slapen. Nu weet ik niet hoelang het bij andere mensen heeft geduurd voor er weer eens de 6 uur a 7 uur slaap aangetikt wordt. Het kan natuurlijk ook tussen mijn oren gaan zitten en dat ik wakker wordt omdat ik er stiekem aan denk als ik naar bed ga met de gedachte: hopelijk een langere nacht rust. Het is niet dat wij stres ervaren. Trekt dit vanzelf weer weg? Of vanaf welk moment moet ik even aan de bel trekken ivm slaap tekort. Ik heb voordat ik begon met blowen 8 jaar bij defensie gewerkt en sliep natuurlijk onregelmatig met mijn uitzendingen. Dus weinig slaap/onregelmatig slapen doet mij niet veel omdat ik die knop kan omzetten. Maar ik zou graag toch weer normale uren kunnen maken snachts
Reageren
Ik lees allemaal hele motiverende berichten en dat mensen na 20 jaar ineens kappen en het volhouden vind ik enorm knap! En mijn petje af hiervoor!