diarree door bier!

oke ik heb sinds kort een serieus probleem, als ik bier ga drinken krijg ik de laatste weken altijd rond uur 3 snachts hele erge kramp en kan ik het meestal niet langer dan 2 minuten ophouden.

ik heb er vroeger nooit last van gehad hoeveel ik ook dronk..

het begint me echt te beïnvloeden aangezien ik nu ook niet meer uit durf te gaan met de kans dat er geen toilet in de buurt is.

weet iemand wat ik hiertegen kan doen (behalve geen bier drinken dan)

ik weet dat het door het gist in het bier komt..

Reageren

Het komt inderdaad door het gist in het bier. De enige remedie is dus geen bier meer drinken, maar dat vroeg je niet. Ik weet uit ervaring dat pepermunt ook kan helpen tegen gasvorming en diarree. Je kunt het proberen!

Reageren

Dit wordt alcohol geïnduceerde diarree genoemd. Na het gebruik van alcohol wordt alcohol opgenomen in de darmcellen. In de darmcellen heeft alcohol een giftige werking. Deze vergiftiging van de darmcellen heeft als gevolg dat de darmcellen geen water meer kunnen opnemen. Hierdoor blijft het water in de darmen en krijg je dus diarree. Bovendien zorgt het gif (alcohol!) ervoor dat de darmen harder gaan werken waardoor de darminhoud sneller door de darmen heen gaat. Deze zogenaamde alcohol geïnduceerde diarree duurt meestal maar een paar uur tot de alcohol is afgebroken en is verwijderd uit de darmen en de normale homeostase is hersteld. Symptomen van alcohol geïnduceerde diarree variëren per mens en is afhankelijk van de hoeveelheid alcohol en de mate waarin de darmcellen zich aan de alcohol kunnen aanpassen. Dit verschilt per mens en is in de aanleg, en dus genetisch, bepaald. Zoals je zult begrijpen heeft alcohol niet alleen een effect op de hersenen, maar dus op meerdere functies van het lichaam.

Reageren

nou moet ik zeggen dat ik de laatste maanden erg ongezond ben gaan etendrinken.. en ook erg weinig vezels en sinds toen is het begonnen.

kan het ook zijn dat het aan mijn eetpatroon ligt en dus met meer vezelsgroenten misschien beter gaat?

en ik zal ook eens pepermunt proberen!

Reageren

Je kunt beter weer gezond gaan eten. Je darmen geven al aan dat ongezond eten en bier niet samengaat! Pepermunt eten is niet de oplossing maar wel fris voor de adem!

Reageren

Dit klinkt heel bekend!

Ik heb dit ook sinds 1 jaar ongeveer.
    Vroeger kon ik drinken wat ik wilde en had ik nergens last van!
    Tegenwoordig durf ik ook bijna niet meer uit te gaan. Ik word zelf al zenuwachtig van het idee dat ik straks uit moet gaan en raak daardoor ook al aan de diaree.

Het maak niet uit wat ik drink; bier of wijn, ik zit standaard `snachts op de wc. Ik heb het zelfs al na 1 glaasje alcohol.

Reageren

Ik had laatst een glaasje wijn gedronken en al een paar uur later had ik last van diarree. Dit was meteen meerdere keren op de avond. En dit heb ik elke keer, de ene keer erger/minder dan de andere keer.

Maar dan snap ik niet waarom ik deze allergische reactie heb, want ik drink in 1 maand maar 2 glaasje wijn. En voor de rest niks. Vroeger heb ik ook nooit veel gedronken omdat ik ook niet zo de behoefte had. Maar nu vind ik het op zijn tijd wel even lekker. Alleen kan het dus niet meer.

Reageren
    Reageren

sproeipoep

Reageren

Ik heb het alleen van leffe blond dan krijg ik ook krampen

Reageren

ik krijg altijd volgende dag diarree. en alleen met bepaalde merk bier zoals Leffe blonde, en anderen merk bier . Met Heineken heb ik niet zo veel last van , alleen als ik 14 flesje op heb.

Reageren

Het is geen allergische reactie. Zoals hierboven al eerder werd beschreven de darmen kunnen geen (of moeilijk) water opnemen; gevolg diaree. Oplossing: niet of matigdrinken. Kan je niet zonder? Dan zou ik toch eens bij mijzelf te raden gaan want alcoholisme ligt om de hoek..

Reageren

Ervoor zorgen dat je vóór 3 uur al op de wc zit, en anders rennen.

Reageren

Hij vroeg om een oplossing niet hoe het darmstelsel inelkaar zit

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: diarree door bier!

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe