- ruud28 juli 2012 om 23:02
hallo
elke keer als ik bier drink heb ik diaree en moet ik echt na de wc zelfs als het bier nog niet leeg is
laatst heb ik op cafe bier gedronken en toen heb ik bijna een half uur op wc gezete met diaree en krampe
hoe komt ditik eet gezond
6 reactiesReagerenLola29 juli 2012 om 12:37Hallo Ruud, een overgevoelige/allergische reactie op de ingrediënten van bier: graan, hop of gist? Heb je het ook met ander eten of drinken?
Groetjes
ReagerenQuote29 juli 2012 om 12:38Wat is voedselovergevoeligheid?
We spreken van voedselovergevoeligheid als u bepaalde voedingsmiddelen niet verdraagt die de meeste andere mensen wel verdragen. Als u deze voedingsmiddelen eet, krijgt u last van uw darmen, huid of luchtwegen. Door deze voedingsmiddelen weg te laten verdwijnen de klachten. Als u ze opnieuw inneemt komen de klachten terug.
Wat zijn de verschijnselen?Elke keer dat u het voedingsmiddel eet waar u gevoelig voor bent, krijgt u dezelfde klachten, bijvoorbeeld:
Mond/keel/neus: jeuk, branderig gevoel, roodheid, zwelling, loopneus
Maag/darmen: braken, buikpijn, buikkrampen, diarree
Huid: vlekjes, jeuk, roodheid, zwelling, eczeem
Luchtwegen: hoesten, slijm, benauwdheid en piepend ademen
Hart/vaten: hartkloppingen, duizeligheid en flauwvallenAls u een van deze klachten heeft, betekent dat niet meteen dat u overgevoelig bent voor bepaalde voeding. Vaak hebben deze klachten een andere oorzaak.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBD9a.htmruud31 juli 2012 om 16:49enkel als ik bier drink
Reageren
dan krijg ik direckt hevige buikpijn diareeruud31 juli 2012 om 17:12enkel als ik bier drink
Reageren
dan krijg ik direckt hevige buikpijn diareeAnoniem110 augustus 2012 om 15:09Anoniem2 oktober 2012 om 07:41Ik heb het ook met koffie.
Reageren