Zoeken Vraag het forum

Pijn rond stuitje en verdikking

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • gkortlever

Ik heb sinds vorige week pijn net boven mijn anus, bij mijn stuitje. Het zit precies tussen de bilspleet in en het vormt een verdikking. Het oogt rood maar is geen puist. Als ik ga zitten doet het enorm pijn, inmiddels is de pijn zo groot gegroeid dat ik maar op 1 manier kan zitten. bukken gaat niet zonder pijn dus zelfs veterstrikken is een pijnvolle opgave geworden.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat ik als behandeling zou kunnen gebruiken? Op dit moment smeer ik in met trekzalf en bedek ik het met een gaasje. Eerder probeerde ik het met calendulan maar dat leek niet te helpen. Tegen de pijn ben ik bezig ibuprofen te slikken.

Overigens:
    De pijn is op komen zetten nadat ik afgelopen weekend best veel in een bed heb gezeten.

10 reacties
    Reageren
    Emily

Hai, als je niet bent gevallen zal het wel geen kneuzing of breuk zijn. Het kan ontstoken zijn en dat geeft pijn aan het staartbeen. Een botvliesontsteking van het stuitje geneest meestal vanzelf. Je spreekt over een verdikking, dan kan het een cyste, abces, fistel of gezwel zijn. Ik zou het even door een HA laten beoordelen.
    Groetjes, Emily

Reageren
    Nelleke

Kan een ingegroeid haartje in de bilnaad zijn. Of irritatie door een string.

Reageren
    Anoniem

Ik heb al een paar maanden maar sinds vannacht is de binnenkant rondom dat gaatje heel dik en heel hard geworden. Ik kan niet meer slapen liggen zitten lopen gaat ook al bijna niet meer

Reageren
    John (moderator)

Dan wordt het hoogste tijd om naar de dokter te gaan.

Reageren
    Dringend

ik ben gevallen op mijn stuitertje en het is opgezwollen en doet heel veel pijn.

Helpt Ijs ?

Reageren
    John (moderator)

Koel kan helpen, maar ik zou er toch even mee naar de huisarts gaan om te kijken of er niets gebroken is.

Reageren
    Fistelman

je kan tog lopen,dat is een fistel je moet een operatie gaan doen,binnen 24uur ben je weer oke,heb ik al gehad.

Succes

Reageren
    Annoniem

Kreeg gistere n duwtje in mn rug nu pijn net boven mn stuitje ben bijna 72 jaar wat kan dat zijn

Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over t zeggen. Ga naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
Reageer op: Pijn rond stuitje en verdikking
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.