Home / Zwangerschap / Beetje dwaas maar wat nu?
Hallo Dokter,
Er zit mij iets dwars en het gaat om het volgende. Ik gebruik de pil niet en heb een regelmatige cyclus. Echt gewoon stipt! Nou moest ik afgelopen zaterdag ongesteld worden. Ik had daar geen zin in want ik wilde nog gaan zwemmen dus heb ik 2 pilletjes gehad van een vriendin. Deze heb ik zaterdag geslikt en zondag. Ondertussen is er nog geen menstruatie noch de klachten. Ik heb 23 april voor het laatst gemeenschap gehad en afgelopen 2 dagen een paar keer op een dag(niet veilig). Wanneer kan ik de menstruatie weer verwachten? Mijn laatste dag van de vorige menstruatie was 15 april en begon op 10/11 april(nacht)
Niet zo handig om die 2 pillen te slikken. Normaal gesproken kun je zo een menstruatie niet eens uitstellen.
Doe eens een zwangerschapstest....
Haii Tandor,
Ik heb een ovulatietest gedaan en kreeg 2 dikke strepen. Ook heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die wijst 'Niet zwanger' aan. Volgens een app die ik gebruik was mijn laatste ovulatie op 24 april. Ik snap het nu niet meer!
De grote is de ovulatietest(11.30)
En de kleine is de zwangerschapstest(19.25)
Hoezo doe je een ovulatietest?
Die kun je alleen maar in de vruchtbare periode doen. Daarbuiten heeft dat totaal geen zin. Een app kan de dag van de ovulatie niet bepalen. Een ovulatie vindt altijd in een periode van 6 dagen plaats. De vruchtbare periode.
Als ik alles goed begrijp, is het dus eigenlijk de bedoeling om zwanger te raken.
Als je de eisprong op de 24 ste verwacht en dan op de 23 ste seks hebt doe je daar in ieder geval alles aan om zwanger te raken. Ik vraag me dan werkelijk af waarom je 2 anticonceptiepillen gaat slikken.
De eerste dag van de laatste menstruatie was dus 10 april. Hoe lang (hoeveel dagen) duurt je cyclus?
3 tot 4 dagen. de reden waarom ik die 2 pilletjes had genomen was omdat ik zaterdag zou gaan zwemmen en niet ongesteld wilde worden. hoop op zwanger worden heb ik allang opgegeven. we hebben het 2 jaar lang geprobeerd en het lukt niet dus laat ik het daarbij. heb de ovulatietest gedaan om te zien of dat het nog wel doet. en ik vond het best vreemd dat ik dikke duidelijke strepen kreeg te zien terwijl ik nu eigenlijk ongesteld had moeten zijn. Ik weet dat het niet slim was maar heb iig zonder zorgen kunnen zwemmen. wat raadt u mij aan?
Ik bedoelde niet de menstruatie maar de cyclus...
dus het aantal dagen tussen de eerste dag van de mebstruatie en de volgende eerste dag van de nieuwe menstruatie
Je vruchtbare periode ligt dan tussen de 11de en de 16de dag van de cyclus.
De eerste dag van de menstruatie was 10 april. In dat geval waren de vruchtbare dagen van 21 tot en met 26 april. Dat was dan dus de tijd om een ovulatietest te doen. Daarbuiten heeft het dus totaal geen zin om een ovulatie test te doen. Ongeacht wat er voor een uitslag op die test staat.
Om een goede kans op een zwangerschap te hebben is het dus belangrijk om die vruchtbare periode optimaal te gebruiken. D.w.z. op 20 april starten met klussen. Dat om de dag doen tot met 26 april in dit geval.
betekend dat het volgende maand ong ook zo zal zijn? ben zelf nog nooit naar de ha geweest voor een onderzoek etc..
Als je een regelmatige cyclus hebt wel.
Alleen heb je nou de boel een beetje in de war geschopt door die 2 pillen te nemen.
Ok. Dat is duidelijk! Ik hoef dus niet bang te zijn voor een zwangerschap momenteel? aangezien ik die pillen heb genomen? merkte op dat ik wat buikpijn had vandaag en heeel klein beetje slijmerige roze/bruine afscheiding
[quote]Ik hoef dus niet bang te zijn voor een zwangerschap momenteel? aangezien ik die pillen heb genomen? [/quote] Ik begrijp even niet zo goed wat die pillen daarmee te maken zouden hebben
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!