Home / Zwangerschap / 16 weken zwanger rauwe lam gegeten
Ik ben 16+3 weken zwanger Ik maak me ongerust. Gisteren uit eten geweest en lam besteld, duidelijk gemaakt waar ik allergisch voor ben en dat ik zwanger ben.
Toch kreeg ik het flink rauw geserveerd. Toen ik dat benoemde, gaf de kok aan dat het met lam absoluut geen punt is, maar met varken idd wel. Met een dubbel gevoel toch opgegeten. Thuis kom ik er achter als ik het opzoek dat juist lam het grootste probleem is omdat lammeren er zelf ook mee geïnfecteerd kunnen zijn. Maak me zorgen, maar weet niet wat ik moet doen.
Dat was dan zeer dom maar vooral onverantwoordelijk van de kok. Rauw vlees is altijd een risico.
Je kunt er voor de rest niets aan doen. Als er iets mis was met het vlees zou je dat eigenlijk al gemerkt moeten hebben. Diarree, braken en koorts zijn de eerste verschijnselen van een voedselvergiftiging. Ik zou me dus niet al te veel zorgen maken.
zucht die mensen in restaurants en bars moeten eens geen dingen zeggen waar ze geen verstand van hebben. Een vriendin van mij had ook een x een alcoholvrije cocktail besteld, kreeg ze toch die met alcohol. Rook ze gelukkig meteen. Ik een slok genomen, ja hoor alcohol. En het barmeisje bleef maar beweren dat het niet zo was, totdat ze zelf uiteindelijk maar een slok nam.
Mensen, informeer jezelf goed, want van die mensen kan je niet opaan!
Je kan nu inderdaad niks meer doen aan dat je het gegeten hebt. Maar echt superstom van die kok!
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!