Home / Zwangerschap / Wel of niet zwanger DAMN.
Ik had laatst seks gehad met mijn vriend tijdens mijn menstruatie.. toen had ik al een topic hier geopend en Tandor had netjes geantwoord en toen bleek dat ik dus niet zwanger kan raken tijdens mijn menstruatie. Nu een paar dagen later hebben mijn vriend en ik 2 dagen achter elkaar seks gehad maar hij kwam niet klaar in me. Maar op me bil.
Daarna gelijk alles weggeveegd etc. dus niks is op me gekomen.
Maar nu denk ik aan voorvocht.. en mijn buik is best opgezet de laatste tijd, waardoor ik telkens denk dat ik toch zwanger ben.
Dus kortom, kan ik zwanger zijn geraakt door voorvocht? Zo ja, bevat het dus levende zaadcellen? Of zo nee, waarom niet???
In voorvocht zitten in principe geen levende zaadcellen. Tenzij er direct vooraf een zaadlozing zou zijn geweest waardoor er nog spermacellen in de urinebuis zouden zitten. Dan zouden deze met voorvocht naar buiten kunnen komen.
Zaadcellen komen uit de zaadblaasjes en voorvocht komt uit de klieren van Cowper. 2 heel verschillende processen.
De eerste 2-3 weken na de seks kun je sowieso nog geen opgeblazen buik krijgen van een eventuele zwangerschap.
Maar de manier waarop jullie met seks omgaan is natuurlijk wel vragen om problemen. Je kunt er dus op wachten totdat het wel een keer misgaat. Niet alle (jonge) mannen voelen namelijk of er al een (gedeeltelijke) zaadlozing is geweest voordat het orgasme komt.
Wees nou verstandig en gebruik contraceptie middelen.
Volgens mij heb ik dat toch niet geschreven.
Als hij met zijn penis in je vagina is geweest en heeft enkele minuten daarvoor een zaadlozing gehad en is tussendoor niet gaan plassen, dan zou het eventueel kunnen
Ow dankje. Miss beels k t me gwn in dat mn buik voller s of heb k gwn teveel gegete
Ik ben net na de toilet gegaan en na t plassen zag k kleine bloed stukjes in de urine.. kan dat een innesteling bloeding zijn? Want kben een week of 2 geleden ongesteld geworden.. ook heb ikcdaarvoor de map ingenomen..
Ik zal t even goed uitleggen. Vorige maand had ik sex met mn vriend. Hy kwam niet klaar in me maar had tog map ingenomen. K werd toen ook normaal ongesteld. Tijdens mijn menstruatie heb ik ook seks gehad met hem en na mijn menstruatie een week geleden ongeveer ook. Maar alle keren kwam hij niet in me klaar. Nunet word k wakker en zag k een beetje bloed tussen mijn urine. Kan door de map mijn menstruatie vervroegd worden.. s er sprake van innesteling bloeding of doorbraakbloeding..
Door voorvocht is de kans minimaal dat je zwanger wordt. En als je zo bang bent om zwanger te worden waarom gebruik je dan geen condoom? Of slik jr de pil? Als je het niet vertrouwt bestaat er ook nog een zwangerschapstest. Ff testen! Kan je ook anoniem online bestellen.
Ja wr hebben beslote dat ik aan de pil ga. Kan t ook door de map komen.. en testen kan yoch pas als je mdnstruatie uitblijft
Het is moeilijk te zeggen waardoor de bloeding is ontstaan.
Het kan een doorbraakbloeding zijn. Misschien nog een gevolg van de map. Ze gooit je cyclus wel een beetje in de war.
Een innestelingsbloeding is niet erg waarschijnlijk. Maar uitsluiten kan ik ze ook niet. Er zijn namelijk mannen, die niet voelen dat ze voordat ze het orgasme hebben al een gedeeltelijke zaadlozing hebben. Je kunt een zwangerschapstest doen vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten ongesteldheid. Er zijn ook testen waarmee dat enkele dagen eerder kan.
Hy weet zeker dat hy geen zaadlozing gehad heeft. En t rare is ik had t alleen in de ochtend byvde urine daarna heb k er geen last van gehad.
Dan zal het wel een kleine tussentijdse bloeding zijn geweest.
Als je menstruatie uit zou blijven doen dan voor de zekerheid maar een zwangerschapstest.
Innestelingsbloeding duurt toch langer.. dus zeg maar dat ik er na t plassen nog last van zou hebben?? Had t alleen in mijn urine..
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!