Zoeken Vraag het forum

Heb ik kans op zwangerschap?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

dank je wel!!

Anoniem

Hai! Heb vanochtend een test gedaan wederom niet zwanger, nog steeds niet mijn periode. Wel gevoelige borsten maar ik denk eerlijk gezegd dat het echt door mijn stress hiervoor komt hahaha. Kan mij niet voorstellen na 4 zwangerschap testen dat ik zwanger ben. Heb nog 1 test dus ga dan laatste keer aan einde van de week doen, mocht ik daarvoor niet mijn periode krijgen haha

Reageren
    Anoniem

Het heeft helemaal geen zin om te testen als je niet over tijd bent. Verdiep je eens wat meer in het hormoon HCG: http://nl.wikipedia.org/wiki/Humaan_choriongonadotrofine

Reageren
    Tandor1

Dat wist de vraagsteller natuurlijk ook wel. Daarom heeft ze de sensitest gebruikt. Die kun je nl al 4 dagen voor de NOD gebruiken.

Vraagsteller:
    In principe zou je menstruatie gisteren of vandaag moeten beginnen. Ik zou even het weekend nog afwachten voordat je een nieuwe test doet.

Reageren
    Anoniem

Ja en wil jij je dan beter verdiepen in mijn topic? hahaha… 😉

Dank ej wel Tandor1! Ik ga inderdaad pas volgende week testen mocht er niks komen, vind het zo gek allemaal. Want kans op zwangerschap kan toch niet? Kan toch niet zo laat nog innesteling krijgen?

Reageren
    Tandor1

De innesteling van de bevruchte eicel vindt enkele dagen na de conceptie plaats. Je vruchtbare dagen waren ongeveer 14 dagen geleden. Dus de innesteling zou dan ongeveer iets meer dan 1 week geleden hebben plaats gevonden. Allemaal dus “ongeveer”, want exact is het niet vast te stellen. Je hebt in ieder geval wel seks gehad in de tijd dat je vruchtbare dagen waren. Dus een kans is er dan wel.

Ik heb zojuist nog eens alle berichte nagelezen. Wat ik eigenlijk niet weet is: wil je überhaupt zwanger worden?

Reageren
    Anoniem

Ja oke maar daardoor snap ik die korte, vage bloeding niet. Nnee ik wil niet zwanger zijn echt totaal niet

Reageren
    Tandor1

Het probleem is dat die korte vage bloedingen altijd te pas en te onpas kunnen voorkomen. Daar is helaas geen peil op te trekken.
    Laten we dan hopen dat je binnenkort menstrueert.

Ik zou er wel eens over nadenken of het niet verstandiger zou zijn om een anticonceptiemiddel te gaan gebruiken. Zo voorkom je natuurlijk een hoop stress.

Reageren
    Anoniem

Pff ik hoop heel erg dat ik niet zwanger ben vind dan ook wel erg raar van de 5 testen, dan had op zijn minst toch iets van lichte streep geweest moeten zijn en dat was echt absoluut niet zo.

Geloof mij ga zeker aan de pil!!! hahaha was gewoon in the heat of the moment niet slim en had nooit verwacht dat ik kans had op maar goed, moet nu gewoon de consequenties dragen en hoop dat niet zo is.

Reageren
    Tandor1

Nog een paar dagen afwachten dan maar. Zal voor je duimen. Laat even wat weten over enkele dagen of eerder als je menstruatie er is.

Reageren
    Anoniem

Ja zeker dank je wel. Doe ik! Ik hoop dat universum even met mij mee zit en ik zal heel erg van deze fout leren.

Reageren
    Anoniem

ik heb net zwangerschap test gedaan en ben zo bang dat ik zwanger ben..
    Ik zie een licht streep en betekent dit dat ik zwanger ben?
    Heb mijn periode nog steeds niet.

Reageren
    Anoniem

wat denk jij? ik ga deze ochtend doktor bellen

Reageren
    Tandor1

Ik lees u net je berichtje.
    Ben je nog bij de huisarts geweest?

Reageren
    Anoniem

Is niet erg en ja ik ben zwanger. Ga morgen abortus pil nemen is gewoon beter en sta er volledig achter.
    Dit zal mij nooit meer tweede keer gebeuren dat weet ik wel.

Reageren
Reageer op: Heb ik kans op zwangerschap?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.