Zoeken Vraag het forum

Heb ik kans op zwangerschap?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ja dat klopt ja, als het goed is moet ik rond 2 december mijn periode krijgen.

Anoniem

sorry gemiddeld rond 27 dagen

vorige keer was 16 09 en 11 10 en laatste 6 nov

Reageren
    Tandor1

Dat is dan als ik goed tel over ca. 1 week uitgaande van de eerste dag van de menstruatie.

Er zijn dan toch meerdere opties:
    1. Je menstruatie komt iets eerder
    2. Je hebt innestelingsklachten

Dus even afwachten en kijken of de menstruatie rond 2 december (of eerder) komt. Zo niet, dan toch maar even een test doen.

Reageren
    Anoniem

Super dank je wel. Ik hou het gewoon in de gaten ben heel erg benieuwd.
    Het is dus echt even afwachten kan beide zijn ja. Fijn dat jij steeds zo reageert, echt bedankt!

Reageren
    Tandor1

Graag gedaan.

Laat over een week even weten hoe het is gegaan.

Reageren
    Anoniem

Doe ik zeker, ik heb van die sentitest gekocht waardoor ik eerder kan testen en dat ga ik volgende week vrijdag doen dus ik laat het weten haha

Reageren
    Anoniem

Fijne avond btw!

Reageren
    Anoniem

hallo,

Vorige week heb ik 3 zwangerschap testen gedaan allemaal negatief.
    1 december had ik opeens beetje rood, dus ik dacht ik krijg mijn menstruatie maar het zet niet door ofzo.. Want ik bloed helemaal niet.
    Wat betekent dat wellicht? Misschien door stress? Mijn borsten zijn ongelofelijk gevoelig echt heel erg zwaar, gezwolle buik maar ik heb nu ook best wel stress sinds vorige week dus denk doordat mijn menstriatie uit blijft? Kan nooit toch alsnog zwanger zijn?

Reageren
    Tandor1

Dat je menstruatie niet doorzet is natuurlijk mogelijk. Ook de klachten die je hebt kunnen daardoor worden veroorzaakt. Dat kan door de stress worden veroorzaakt.
    Ik zou gewoon nog enkele dagen afwachten. Om zekerheid te krijgen kun je natuurlijk de huisarts vragen om een test te doen.

Reageren
    Anoniem

Dank je wel! Ja had huisarts gebeld en die gaf aan dat ze dat niet doen maar ik wacht even af tot woensdag hoe of wat en anders opnieuw een test..
    wat een gedoe haha..

fijne avond en bedankt weer!

Reageren
    Tandor1

wat een rare huisarts dat ze geen bloedtest doen i.v.m. zwangerschap!
    Even afwachten dus en dan maar een nieuwe test doen 😉

Reageren
    Anoniem

Ja maar ik denk dat ze mij dan niet goed begreep had de assistent trouwens aan de telefoon. Ik denk dat ze dan dacht zwangerschaptest gewoon zo huistest hahaha bedenk ik nu maar ja, ik wacht even af morgen en anders ga ik bellen. Dan is het 3 dagen verstreken wil eigenlijk zo liefst snel mogelijk bloedtest of is 3 dagen te kort?

Reageren
    Tandor1

Die “gewone” urinetesten doen ze inderdaad niet bij de huisarts. Ik vond het al een beetje vreemd.
    Voor een bloedtest is 3 dagen niet te kort.

Reageren
    Anoniem

Ja sorry ben lekker snugger hahha.. Hoe lang moet je dan wachten? Week?

Reageren
    Tandor1

Ik zou gewoon even tot woensdag of donderdag wachten.

Reageren
Reageer op: Heb ik kans op zwangerschap?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.