Home / Zwangerschap / Zwanger terwijl man gesteriliseerd is?
Ik had een vraagje
11 weken terug heb ik voor het laatst seks gehad met een man die geholpen is.
Zelf ben ik bijna 19 en zit ik niet op een kindje te wachten.
De man is eind 30 en ik wou het liever niet, maar daar gaat het nu niet om.
Nu ben ik altijd gewoon netjes ongesteld geworden alleen sinds gisteren heb ik last van zwangerschaps symptonen.
Zo heb ik last van buikpijn, gevoelige borst, veel plassen, hoofdpijn, moe, duizelig en zo af en toe misselijk.
Zou ik zwanger kunnen zijn ondanks dat de man gesteriliseerd is en ik gewoon ongesteld ben?
Over 10 dagen moet ik weer ongesteld worden
Hai, je bent niet aan de pil? Beetje naïef om dan onbeschermde seks te hebben met iemand die duidelijk niet jouw vaste partner is en beweert gesteriliseerd te zijn. Ok, al zou je hem geloven dat hij gesteriliseerd is, dan ben jij niet zwanger (tenzij hij pas kortgeleden gesteriliseerd is en dus nog wel zaadcellen kan ejaculeren) maar je bent ook gewoon ongesteld geworden. Nee, dan lijk je me niet zwanger.
Maar ik zou me meer zorgen maken om een eventuele SOA. Hij heeft dus ook onbeschermde seks met andere dames...
Groet Pieter
dankje voor je reactie.
Nee ik ben niet aan de pil en ik ken deze man al langer hij was een soort vertrouwens persoon voor mij maar nu dit gebeurd is (het was niet uit vrije wil) wil ik het contact verbreken maar dan wil ik er wel zeker van zijn dat ik niet zwanger ben.
Als het goed is is hij ook getest op SOA's en de uitslag was dat hij dit niet heeft. OOk heeft hij een vrouw en kinderen. Dus het lijkt me raar dat hij een SOA heeft.
Ik heb dit aan niemand verteld omdat ik niks kapot wil maken en ook niet meer over wil hebben geen gedoe en drama dat heb ik al genoeg.
Maar je denkt dus dat ik niet zwanger ben ondanks de symptonen?
Hai, ook ik denk je (gelukkig) niet zwanger kunt zijn, want je bent nadat het gebeurd is 2x ongesteld geworden. Dan kun je hem wat die sterilisatie wel vertrouwen, maar helaas voor de rest NIET meer... Is er nu wel iemand anders met wie je veilig en normaal kunt praten?
Groetjes Emma
ps Buikpijn, misselijk, hoofdpijn kan ook een (buik)griepje zijn, of iets verkeerds gegeten/gedronken?
Ook jij erg bedankt voor je reactie!
Ik heb een vriendin waar ik altijd bij terecht kan maar een vriendin is toch anders. Haar leven gaat ook niet over rozen.
Dus als ik wel zwanger ben zal ik hem hard nodig hebben.
Ik heb trouwens nog een symptoon ik ben altijd een gezelligheidsroker zoals af en toe op school en in de kroeg (zeker geen vaste roker) en ik heb daar nu helemaal geen zin in. En word van roken wel eens misselijk.
Ik zal morgen voor de zekerheid toch even een test doen.
Hai, buikpijn en veel plassen kan ook een blaasontsteking zijn. Heb je pijn tijdens urineren? En inderdaad kun je voor de zekerheid even een zwangerschapstestje doen. Misschien zijn het gewoon je eigen zenuwen die je nu 'ziek' maken. Trouwens, ook ik ben van mening dat je niet zwanger kunt zijn.
Groetjes, Kiki.
Bedankt voor je reactie Kiki!!
Nee ik heb geen pijn bij het plassen en ik plas ook wel gewoon.
Ik hoop echt dat ik niet zwanger ben, ik heb niet echt een buikje al denk ik soms van wel maar dat verbeeld ik me denk ik. En misschien verbeeld ik me dat ook wel van het plassen. Ik hoop het.
Maar ben zo bang dat ik wel echt zwanger ben, ga morgen gelijk na de apotheek om 8uur
Hoi, en daarna aan de pil en zolang je geen vaste partner hebt ook condooms gebruiken! Deze 'stress' wil je niet nog eens.
Groet Pieter
Ik heb maandag een test gedaan in de middag deze was negatief! En vanmorgen weer één deze was gelukkig ook weer negatief.
Wel heb ik erg last van een dikke buik en krampen dan links en dan weer rechts. Maar zal ik zeker weten niet zwanger zijn? Wel heb ik op mijn gedrukt de laatste tijd om te voelen, zal dit er mee te maken kunnen hebben?
alvast bedankt voor de reacties
Niemand?
Heb echt last van een opgeblazen buik sinds ik er mee bezig ben. Kan dit zijn om dat ik veel op mijn buik druk om te voelen?
Ook heb ik pijn links, recht en dan weer in het midden.
Hai, die man is gesteriliseerd, jij bent twee keer normaal ongesteld geworden en er zijn nu twee negatieve testen. Nee, je bent niet zwanger, maar als je zo doorgaat met piekeren en in je buik duwen, ja, dan kun je jezelf ook schijnzwanger maken. Lees daar maar eens over op Internet. Nogmaals, je kan niet zwanger zijn.
Een vrouw die in de toestand van schijnzwangerschap verkeert, is in dat geval over tijd en ze heeft enkele van de vele zwangerschapssymptomen, zoals misselijkheid, overgeven, moeheid, behoefte aan extra slaap, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, meer zin in andere soorten eten, vaker plassen, pijnlijke, grotere of gevoelige borsten of tepels, verhoogde temperatuur, verhoogde hartslag, of beter ruiken/meer dingen vinden stinken). De vrouw heeft een vermoeden dat ze zwanger is, maar een zwangerschapstest toont aan dat dat niet zo is.
Een van de oorzaken van schijnzwangerschappen is het té bewust bezig zijn met zwanger worden (maar dat geldt niet voor iedereen die schijnzwanger is). Na verloop van tijd, maar later dan normaal, komt meestal dan toch de menstruatie.
Als een zwangerschapstest geen zekerheid geeft (terwijl zo'n test een nauwkeurigheid van 99,9% heeft) doet de vrouw er verstandig aan om naar de huisarts te gaan.
Je bent NIET zwanger. Dat ik nu wel duidelijk .
Ik zou wel eens de 'relatie' met die man in vraag stellen.
Hij is je vertrouwenspersoon van ruim 10 jaar ouder en 'dwingt' je tot seks tewijl hij een gezin heeft.
Dit heeft dus helemaal niets met vertrouwen te maken. hij lijkt me eerder eikel die van je profiteerd
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!