- Nola1 oktober 2025 om 15:02
Beste,
Ik ben bijna 3 weken geleden begonnen met het slikken van de pil. Ik ben op de eerste dag van mijn menstruatie begonnen. Twee dagen daarna heb ik seks gehad. We hebben toen wel een condoom gebruikt. Op de zevende dag van het slikken van de pil heb ik wederom seks gehad. We hadden eerste zonder condoom inwendig contact, maar vervolgens alsnog een condoom gebruikt. Daarna hebben we geen seks meer gehad. Omdat ik zo’n last had van bijwerkingen van de pil (constant buikkramp en bruine/ licht roze afscheiding) ben ik gestopt met de pil. Ik heb de strip niet afgemaakt (er zaten nog 4 pillen in). Ik heb de pil nog 1,5 week doorgeslikt na de laatste keer dat ik seks had.
Ik ben nu toch heel bang dat ik toch zwanger kan zijn. Mij lijkt de kans heel klein omdat ik vanaf dag 1 bij beginnen met de pil beschermd moet zijn en we ook condoom hebben gebruikt. Maar omdat ik last had van het gebruik van de pil, ben ik bang dat de pil toch nog niet goed werkte en ik zwanger ben geworden doordat we kort inwendig contact hebben gehad (zonder zaadlozing). Ook ben ik er bang voor, omdat ik de pil maar heel kort heb geslikt. Heeft dat invloed op de werking?
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
1 oktober 2025 om 19:15Ik ben het met je eens: de kans is erg klein. En nee, de betrouwbaarheid van de pil wordt niet hoger naarmate je m langer slikt.
Reageren