Home / Zwangerschap / Zijn dit hormonale veranderingen of B12?
Goedemorgen,
Zal mij even kort voorstellen, ik ben een studente van 22 jaar oud, heb 5 jaar een vaste relatie en slik al 5 jaar de pil vanwege mijn hormonen.. (acne, haargroei) Sinds een jaar of 4/5 slik ik nu de desgestrel 0,02, de lichtste pil omdat ik er heftig op reageer,,
Sinds kinds af aan ben ik al vaak vermoeid, laatst is ontdekt dat mijn B12 waarde 140 was (300-700 is het beste) Ik krijg nu maandelijkse injecties en ga al richting de 700. Ik merk dat door deze injecties dat ik wel wat rommelige darmen krijg en wat acne maar dat schijnt vaker voor te komen..
Maar er zijn meerdere symptomen waardoor ik twijfel of ik zwanger kan zijn, omdat het hormonaal voelt.. (ik heb normaal vetrouwen in de pil maar nu weer iemand gesproken die door de pil zwanger is geworden en het eerst niet wist want normaal bloedverlies in stopweek)
De gemeenschap was in de week van 5 december, niks geks daarna totdat ik in de laatste week van december een beetje grieperig was en geen eetlust had. Normaal ben ik dol op zoete dingen zoals chocolade maar no way. Het enige wat ik nog wilde eten was gebakken ei en spinazie,spinazie,spinazie.. Omdat ik weet dat daar stofjes in zitten die je tijdens je zwangerschap nodig hebt dacht ik, misschien moet ik maar een test gaan doen.. De eerste week van januari test gedaan, kwam niks uit.. Tijdens de stopweek een dag later ongesteld geworden dan normaal dus was het maar 3 dagen ipv 4. Was een stuk misselijker/buikpijn tijdens de stopweek en toch wel heftig bloedverlies (miskraam?)
Maar ik was ongesteld geworden dus geen zorgen.. Nu 2 weken later ben ik moe, vaak misselijk, stekende hoofdpijn en buikpijn.. Veel dorst hebben, normaal drink ik te weinig en ook iets vaker plassen daardoor.. Vind dit toch gek..
Zal ik mijn geld bewaren of is het toch nog verstandig om een test te doen?
kunnen deze klachten ook door b12 injecties komen? Of is het toch hormonaal?
Alvast bedankt voor uw hulp
Doe gewoon een zwangerschapstest. Dan weet je het zeker
Dankje voor uw antwoord Tandor,
dit was ik ook wel al van plan maar ik vroeg mij gewoon af of dit door de B12 kan komen want mij lijken de klachten hormonaal.. zwanger ben ik denk niet, dus wat er dan nu weer mis is weet ik niet (vroeger echt doodziek geweest van de pil maar dat gaat al een tijdje goed)
Het lijken toch meer op klachten van de hormonen
dankjewel voor je antwoord Tandor,
ik doe donderdag nog even een test maar ik verwacht het niet..
heb wel van de een op andere dag ineens veel acne in mn gezicht.. rugpijn.. buikpijn/misselijkheid .. emotioneel.. Zoals u aangaf dat u ook denkt dat het hormonaal kan zijn, is het rede genoeg om een afspraak te maken met de HA?
ik deed dit 3/4 geleden ook regelmatig maar dat was echt maanden wennen aan die pil.. dat zou het nu niet weer ineens zijn gok ik zo?
niet ziek geweest de laatste tijd & geen andere medicatie geslikt dus niks anders dan gedaan dan normaal met de pil
maar voel mij wel ?
Ik denk inderdaad dat het hormonen zijn die de klachten veroorzaken
nogmaals bedankt voor uw reactie Tandor.
ik weet ook bijna zeker dat het hormonaal is, mijn borsten doen ook hartstikke zeer..
maar met alles wat ik bij elkaar heb opgenoemd, denkt u dat het een rede is om een afspraak te maken bij de huisarts?
(ik heb doordeweeks stage & school dus ik zou er echt vrij voor moeten nemen, daarom wil ik niet voor niets gaan)
alvast bedankt
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!