Home / Zwangerschap / Zwangerschapstest
Beste doktor.nl,
Ik en mijn partner zijn bezig om zwanger te worden. Ik ben in mei gestopt met de pil. Alleen mijn cyclus wil maar niet op gang komen. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Nu bijna 2 maand geleden dat ik gestopt ben met de pil. Toch zit ik soms in onzekerheid of ik toch wel of niet zwanger ben. Stel, ik heb een week geleden sex gehad. Kan ik dan na een week gewoon een zwangerschapstest doen? In principe ben ik de hele tijd overtijd omdat mijn cyclus niet op gang komt. Graag advies.
Een zwangerschapstest kun je 2 - 2,5 week na de seks doen...
Je moet er rekening mee houden, dat je lichaam even nodig heeft om te ontpillen...voordat je cyclus weer goed op gang komt. Hoe oud ben je en hoelang heb je de pil geslikt?
Ik ben 30 jaar en heb vanaf mijn 15e a 16e zowat de pil geslikt. Ben daar toen vroeg mee begonnen omdat ik heel onregelmatig ongesteld werd.
Het is bij mij bekend dat het ontpillen soms best lang kan duren. Maar toch zit je iedere keer in onzekerheid omdat ik maar niet ongesteld wordt en we onbeschermd sex hebben omdat we zwanger proberen te worden. Vandar dat ik me afvroeg wanneer een zwangerschapstest redelijk betrouwbaar is in mijn geval.
Dat kan variëren van 3 weken tot 6 maanden totdat je cyclus weer "normaal" is. Soms ook nog iets langer
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!