Zoeken Vraag het forum

Hoe lang leeft sperma in je urinebuis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Maar stel dat ze toch vanaf de wc bril rechtstreeks in de vagina komen (of vanaf de wc bril en dan via een vinger) dan kunnen ze geen bevruchting veroorzaken omdat ze dood zijn vanwege het contact met de wc bril?

John (moderator)

juist..

Reageren
    Anoniem

En stel dat levende spermaresten vanaf textiel toch rechtstreeks in de vagina komen (bijv. door kleding heen) of vanaf textiel en dan via een vinger

Reageren
    John (moderator)

Zo kun je ook niet zwanger raken. Spermacellen gaan niet door stof/kleding heen

Reageren
    Anoniem

Maar zijn levende spermacellen gelijk dood zodra ze in contact komen met stof/textiel?

Reageren
    John (moderator)

Ja dan gaan ze meteen dood

Reageren
    Anoniem

In mijn optiek is ‘dat ze meteen dood gaan’ niet hetzelfde als ‘dat ze gelijk dood zijn’.. Mijn vraag is of ze dus direct dood zijn na contact met textiel of dat ze dan meteen dood gaan (en dat het dus nog even kan duren voordat ze dood zijn, of zie ik dat verkeerd?)

Reageren
    John (moderator)

Gelijk, direct en meteen is toch echt hetzelfde.

Reageren
    Anoniem

Dus ze zijn direct dood zodra ze in contact komen met textiel?

Reageren
    John (moderator)

Ja, binnen enkele seconden

Reageren
    Anoniem

Hoeveel seconden is dat? Dan is er toch kans op bevruchting als de levende spermacellen binnen die enkele seconden vanaf het textiel, direct vanaf kleding of via bijv. een vinger, in de vagina komen?

Reageren
    John (moderator)

Dat is toch allemaal niet reëel…..

Reageren
    Anoniempje

hee tandor,,

zou je mij misschien ook kunnen helpen? Dit is mijn verhaal:

mijn vriend en ik hebben onveilig seks gehad ongeveer een week na mijn menstruatie. Hij heeft van te voren nog wel geplast en is niet in mij klaargekomen hoe groot is nu de kans dat ik zwanger kan zijn ?

wel stress door wat ik allemaal op internet lees

Reageren
    John (moderator)

die kans is gelijk aan 0. maar verstandig is het niet om dat zo te doen. Het kan ook zomaar mis gaan.

Reageren
    anonim

Hoeveel minuten kunnen spermacellen uiterlijk blijven leven in de urinebuis, zonder dat je geplast hebt? En hoeveel minuten leven ze uiterlijk buiten de urinebuis/ buiten het lichaam?

Reageren
Reageer op: Hoe lang leeft sperma in je urinebuis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.