- Anoniem4 mei 2018 om 15:53
Maar stel dat ze toch vanaf de wc bril rechtstreeks in de vagina komen (of vanaf de wc bril en dan via een vinger) dan kunnen ze geen bevruchting veroorzaken omdat ze dood zijn vanwege het contact met de wc bril?
John (moderator)
4 mei 2018 om 15:55juist..
ReagerenAnoniem5 mei 2018 om 14:48En stel dat levende spermaresten vanaf textiel toch rechtstreeks in de vagina komen (bijv. door kleding heen) of vanaf textiel en dan via een vinger
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2018 om 15:01Zo kun je ook niet zwanger raken. Spermacellen gaan niet door stof/kleding heen
ReagerenAnoniem5 mei 2018 om 15:20Maar zijn levende spermacellen gelijk dood zodra ze in contact komen met stof/textiel?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2018 om 15:21Ja dan gaan ze meteen dood
ReagerenAnoniem5 mei 2018 om 16:39In mijn optiek is ‘dat ze meteen dood gaan’ niet hetzelfde als ‘dat ze gelijk dood zijn’.. Mijn vraag is of ze dus direct dood zijn na contact met textiel of dat ze dan meteen dood gaan (en dat het dus nog even kan duren voordat ze dood zijn, of zie ik dat verkeerd?)
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2018 om 16:46Gelijk, direct en meteen is toch echt hetzelfde.
ReagerenAnoniem5 mei 2018 om 17:03Dus ze zijn direct dood zodra ze in contact komen met textiel?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2018 om 17:10Ja, binnen enkele seconden
ReagerenAnoniem5 mei 2018 om 20:48Hoeveel seconden is dat? Dan is er toch kans op bevruchting als de levende spermacellen binnen die enkele seconden vanaf het textiel, direct vanaf kleding of via bijv. een vinger, in de vagina komen?
ReagerenJohn (moderator)
5 mei 2018 om 23:04Dat is toch allemaal niet reëel…..
ReagerenAnoniempje8 mei 2018 om 20:35hee tandor,,
zou je mij misschien ook kunnen helpen? Dit is mijn verhaal:
mijn vriend en ik hebben onveilig seks gehad ongeveer een week na mijn menstruatie. Hij heeft van te voren nog wel geplast en is niet in mij klaargekomen hoe groot is nu de kans dat ik zwanger kan zijn ?
wel stress door wat ik allemaal op internet lees
ReagerenJohn (moderator)
9 mei 2018 om 00:12die kans is gelijk aan 0. maar verstandig is het niet om dat zo te doen. Het kan ook zomaar mis gaan.
Reagerenanonim16 mei 2018 om 11:54Hoeveel minuten kunnen spermacellen uiterlijk blijven leven in de urinebuis, zonder dat je geplast hebt? En hoeveel minuten leven ze uiterlijk buiten de urinebuis/ buiten het lichaam?
Reageren