Zoeken Vraag het forum

Hoelang leeft sperma?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb maandag 3x onveilige sex gehad en donderdag heb ik mijn ovulatie, leeft die,sperma dan nog? Is erkans op zwagerschap dan?
    Mvg

16 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik neem de pil niet meer dus ik weet niet zeker wanneer mijn vruchtbare periode is ik heb wel geteld van mijn vorige menstruatie, we hopen dat het raak is vanaf maand 1

Reageren
    John (moderator)

Sperma leeft in de regel 2-3 dagen. Er zijn ook uitzonderingen van 7 dagen…
    De eisprong kun je natuurlijk nooit precies bepalen…..
    Als je met de pil bent gestopt zou je meteen zwanger kunnen raken,maar het kan zijn dat je lichaam eerst nog moet ontpillen….

Reageren
    Anoniem

Dus ik kan wel zwanger zijn/ worden omdat ik maandag onveilige sex heb gehad?

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen…..maar ik acht de kans erg klein

Reageren
    Anoniem

Waarom?

Reageren
    John (moderator)

Sperma leeft in de regel 2-3 dagen. Er zijn ook uitzonderingen van 7 dagen…
    daarnaast kan het zijn dat er nog geen eisprong komt omdat je lichaam eventueel nog eerst moet ontpillen

Reageren
    Anoniem

Zou je kunne zeggen wat het zou kunnen zijn? Ik heb pijn in mijn onderbuik, en heb ook witachtige slijmverlies, kan dit duiden op een eisprong?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen.

Reageren
    Anoniem

Weet niet of en wanneer je de pil hebt gebruikt en of natuurlijke cyclus nog op gang moet komen maar normaal kan je het aan het slijmvlies zien. rond de eisprong heb je slijm dat lijkt op kippe-eiwit; richting de menstruatie lijkt het meer op prittstiftlijm, wat brokkelig. Omdat de zaadcellen een paar dagen kunnen overleven is de periode tussen de laatste dag van de menstruatie en de eisprong een lastige.

Reageren
    Anoniem

Ik heb nu enorm veel steken in mijn onderbuik, heb gisteren liggen huilen van de pijn…ook verlies ik wit/ beige slijmverlies en is nogal dik. Als ik het een beetje heb kunnen uitrekenen zou ik donderdag normaal mijn ovulatie hebben gehad maar ik weet niet zeker :/ maandag heb ik dus gevreeen ik weet niet wat ik nu miet denken wat er is 🙁

Reageren
    Anoniem

Kan he op een innesteling wijzen? Of iets anders wat met zwangerschap temaken heeft?

Reageren
    John (moderator)

Als je donderdag je ovulatie pas zou hebben kan het in ieder geval geen innesteling zijn. Je zou ovulatieklachten kunnen hebben..

Reageren
    Anoniem

Ik heb nooit die klachten gehad, ik ben misselijk en mijn tepels doen pijn. Vorige maand had ik zelfs mijn pil vergeten en ook onveilig gevreeen, ik had toen een bloedtest laten doen mss wat te vroeg maar alles was negatief, mss toch een zwangerschap? :/ maar toen ik mijn regels had gekregen waren die vele heftiger en wat ik nooit heb gehad zijn sorry voor mijn woordenschat veel klonters bij, ik dacht aan een miskraam ofzo maar dat denk ik niet. Ik vind het raar dat ik misselijk ben en die slijmverlies die steken in onderbuik + die pijn aan mijn tepels

Reageren
    John (moderator)

Een innesteling kan pas 6-9 dagen na de eisprong plaats vinden..beslist niet eerder. Dus dat kan het in ieder geval niet zijn. Ik denk toch dat het ovulatieklachten zijn. Als de klachten aanhouden kun je natuurlijk naar de huisarts gaan.

Reageren
Reageer op: Hoelang leeft sperma?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.