Zoeken Vraag het forum

eisprong gehad,

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

ik heb een nogal lastige vraag,
    Ik heb mn eisprong gehad en tijdens een echo afgelopen week zei de gynaecologe dat ik bijna ongesteld moet worden. toen ik haar vroeg of ik mogelijk zwanger kan zijn zei ze nee dat is niet zo want je ei is al gekrompen.
    Echter ben ik nu al een week verder en mn menstruatie blijft uit.
    Ik vraag me af of ik toch wel zwanger ben? en in hoeverre ze gelijk kan hebben mbt mn eicel die ze op de echo zag? ik kan verder geen info hierover vinden helaas..

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat de gynaecoloog op een echo al dan niet heeft gezien.

Je kunt er er maar op een manier achter komen:
    Doe een zwangerschapstest.

Reageren
    Anoniem

Het gaat mij er vooral om of je inderdaad een gekrompen eicel kunt zien? Betekent dit dat het een onbevruchte eicel is? Want wat ik vooral lees is dat je niet met het blote oog kunt zien of een eicel bevrucht is of niet.

Reageren
    John (moderator)

Het zou bijzonder knap zijn als dat op een echo te zien zou zijn.
    De eicel heeft een diameter van 0,15 mm.

Reageren
    Anoniem

tjah nu vraag ik me wel echt af waarom ze aan de hand van een eicel tijdens de echo had kunnen zien dat die niet bevrucht is. Kun je de kwaliteit van het eitje wellicht zien? Of dat het beginnen is met de celdeling? Begin nu toch echt twijfels te krijgen..

Reageren
    John (moderator)

Onder een microscoop zou je dat kunnen zien maar met een echo lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
    Misschien heeft ze iets anders bedoeld..het blaasje in de eierstok waar de eicel uitkomt…

Reageren
    Anoniem

zou je ook niet kunnen zien dat de eicel misvormd is? of aan het afbrokkelen is?
    Dan begrijp ik niet waarom ze zo een uitspraak zou doen.
    echt bizar.
    Tevens heb ik weer last van vreselijk hoofdpijn en duizeligheid dit had ik voorheen ook toen ik zwanger bleek te zijn.

Echter was mijn test van gisteren negatief. ik denk dat ik te vroeg ben geweest met testen.

Reageren
    John (moderator)

Waarom de gynaecoloog dat zegt of dat ze daar nou precies mee bedoeld heeft zou je de gynaecoloog zelf moeten vragen. Daar kan ik natuurlijk ook geen antwoord op geven.

Ga naar de huisarts en vraag de huisarts om een bloedtest.

Reageren
Reageer op: eisprong gehad,
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.