- Anoniem15 februari 2016 om 12:38
ik heb een nogal lastige vraag,
Ik heb mn eisprong gehad en tijdens een echo afgelopen week zei de gynaecologe dat ik bijna ongesteld moet worden. toen ik haar vroeg of ik mogelijk zwanger kan zijn zei ze nee dat is niet zo want je ei is al gekrompen.
Echter ben ik nu al een week verder en mn menstruatie blijft uit.
Ik vraag me af of ik toch wel zwanger ben? en in hoeverre ze gelijk kan hebben mbt mn eicel die ze op de echo zag? ik kan verder geen info hierover vinden helaas..7 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 februari 2016 om 15:31Ik kan natuurlijk niet oordelen over wat de gynaecoloog op een echo al dan niet heeft gezien.
Je kunt er er maar op een manier achter komen:
Reageren
Doe een zwangerschapstest.Anoniem15 februari 2016 om 15:51Het gaat mij er vooral om of je inderdaad een gekrompen eicel kunt zien? Betekent dit dat het een onbevruchte eicel is? Want wat ik vooral lees is dat je niet met het blote oog kunt zien of een eicel bevrucht is of niet.
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2016 om 17:40Het zou bijzonder knap zijn als dat op een echo te zien zou zijn.
Reageren
De eicel heeft een diameter van 0,15 mm.Anoniem15 februari 2016 om 21:43tjah nu vraag ik me wel echt af waarom ze aan de hand van een eicel tijdens de echo had kunnen zien dat die niet bevrucht is. Kun je de kwaliteit van het eitje wellicht zien? Of dat het beginnen is met de celdeling? Begin nu toch echt twijfels te krijgen..
ReagerenJohn (moderator)
15 februari 2016 om 21:58Onder een microscoop zou je dat kunnen zien maar met een echo lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
Reageren
Misschien heeft ze iets anders bedoeld..het blaasje in de eierstok waar de eicel uitkomt…Anoniem16 februari 2016 om 12:46zou je ook niet kunnen zien dat de eicel misvormd is? of aan het afbrokkelen is?
Dan begrijp ik niet waarom ze zo een uitspraak zou doen.
echt bizar.
Tevens heb ik weer last van vreselijk hoofdpijn en duizeligheid dit had ik voorheen ook toen ik zwanger bleek te zijn.Echter was mijn test van gisteren negatief. ik denk dat ik te vroeg ben geweest met testen.
ReagerenJohn (moderator)
16 februari 2016 om 13:29Waarom de gynaecoloog dat zegt of dat ze daar nou precies mee bedoeld heeft zou je de gynaecoloog zelf moeten vragen. Daar kan ik natuurlijk ook geen antwoord op geven.
Ga naar de huisarts en vraag de huisarts om een bloedtest.
Reageren