Zoeken Vraag het forum

13 weken negatief

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

sinds mijn menstruatie op 19 juli zijn mijn menstruaties een stuk korter..
    Vaak maar 1 dag! Pff.. Stressen….
    Een maand later op 13 augustus weer “ongesteld” geworden in mijn stopweek.
    Op de donderdag daarna 21 augustus heb ik een test gedaan en die was positief.
    Een paar dagen later weer getest… negatief..
    Mijn menstruaties in de stopweken van nu worden nog steeds korter.. Ik zit nu al op 1 hevige dag en dan de 2e dag maar een mini beetje…
    De testen die ik elke maand doe zijn ook nog steeds negatief.
    Het lijkt alsof mijn buik nu wel iets begint te groeien…

Ik heb net mijn agenda gepakt en dan zou ik nu uitkomen op 13 weken (sinds 19 juli).. Kan ik zwanger zijn?
    Het liefst laat ik alles los, maar die positieve test houdt me bezig…

Groeten,
    wanhoop

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Testen doe je pas vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten menstruatie, als die uitblijft.
    Als je dus 13 augustus ongesteld was, heeft testen op 21 augustus dus geen zin. Als je 3 maanden zou zijn zou je dat toch echt wel merken… Je hebt nog iedere keer je menstruatie gehad in de stopweek. Ook al is die minder dan je normaliter gewend bent. Je zou onderhand dan toch wel een positieve test gehad moeten hebben.
    Je kunt naar de huisarts gaan met de klachten. Die zou dan een bloedtest kunnen doen.

Reageren
    Anoniem

Wat zou je dan merken met 3 maanden.
    En bloedtesten.. Als ik negatief test.. Is de bloedtesten dan toch ook?

Reageren
    John (moderator)

Je menstruatie zouden uitblijven en je zou een buikje hebben.

Het kan zijn dat het HCG gehalte nog te laag is voor de dhz test. In dat geval kan een bloedtest uitsluitsel geven. Daarnaast weet je met een bloedtest 100% zeker of je al dan niet zwanger bent.

Reageren
    Anoniem

Ik ben van mezelf stevig gebouwd.. Lastig te zien een buikje.. Kan je het buikje ook voelen? Zo ja waar en hoe?

Hcg nog te laag? Dat heeft een zwangerschap toch nodig?

En een bloeding sluit altijd een zwangerschap uit?

Reageren
    John (moderator)

[quote]Ik ben van mezelf stevig gebouwd.. Lastig te zien een buikje.. Kan je het buikje ook voelen? Zo ja waar en hoe?[/quote]
    Dit zullen we maar niet gaan uitleggen….

[quote]Hcg nog te laag? Dat heeft een zwangerschap toch nodig?[/quote]Het kan zo zijn dat het HCG gehalte nog te laag is voor de DHZ testen. Dat ze daar dus niet op reageren. De DHZ testen reageren alleen maar op aanwezigheid van HCG vanaf een bepaalde hoeveelheid. Bij een bloedtest wordt het aanwezige HCG geteld. Die is dus altijd veel nauwkeuriger.

[quote]En een bloeding sluit altijd een zwangerschap uit?[/quote]Niet altijd. Tijdens de eerste 6 weken van een zwangerschap kunnen er soms ook kleine bloedingen optreden.

Als je denkt toch zwanger te kunnen zijn, ga dan naar de huisarts en vraag om een bloedtest.

Reageren
    Anoniem

Maar de HCG moet toch sowieso hoger worden, naarmate de zwangerschap eventueel vordert?
    Dus dan is deze toch op een gegeven moment ook meetbaar met een thuistest!?

Maar de eerste 6 weken een bloeding.. Ik zou daar nu al ver overheen zijn, dus dan zou het voor 99% een menstruatie/onttrekkingsbloeding zijn?
    Dit kan niet gebeuren rondom de stopweek als ik zwanger zou zijn…

Reageren
    John (moderator)

Ik denk inderdaad dat het een menstruatiebloeding is.

Ga naar je huisarts als je er onzeker over blijft en laat een bloedtest doen.

Reageren
    Anoniem

Telefonisch contact gehad met huisarts, wil geen bloedtest doen..
    Ze gaf aan dat het nauwelijks nog wordt gedaan.

Moet ik me er dan nu gewoon maar bij neerleggen?
    Ervan uitgaande dat ik nu anders 13 weken zwanger zou zijn,
    dus ik met een thuistest ook positief had moeten testen?

Reageren
    John (moderator)

Nauwelijks nog wordt gedaan? Wat is dat voor nonsens….
    Heb je met de huisarts zelf gesproken of was het de assistente?

Ik persoonlijk denk ook dat je niet zwanger bent. Maar het gaat erom hoe jij daarin staat…

Reageren
    Anoniem

Nee huisarts.. telefonisch spreekuur!
    Ja ze gaf aan dat ze geloofde in de testen die je kon kopen in de winkel.

Een hele tijd geleden had ik echt veel meer last van misselijkheid en onderbuik pijn.. Tegenwoordig wordt dit steeds minder. Nu ben ik alleen vaak duizelig of heb ik hoofdpijn.
    Doordat ik van zelf al wat gezetter ben, is het lastig om te voelen/zien of ik een buikje heb…

Het lastige is dat ik gewoon niet zwanger wil raken en een stressvol persoon ben. Daardoor kan ik helemaal gefocust raken en dingen moeilijk loslaten.

U denkt dat ik niet zwanger ben omdat…? (misschien bevestiging die ik nodig ben?)

Reageren
    John (moderator)

Het meest belangrijke is dat je gewoon je menstruaties hebt gehad. Ook al was daar wellicht wat verschil in met wat je gewend bent. Daarnaast de negatieve testen….bij 13 weken zou je in principe dan toch positief moeten testen, want het HCG is dan eigenlijk op zij hoogst.

Reageren
    Anoniem

Laatste vraag..

Zijn er mensen waarbij er nooit positief getest wordt thuis? Ondanks dat ze toch zwanger zijn?

Reageren
    John (moderator)

Voor die vraag heb ik helaas geen antwoord…..

Reageren
    Anoniem

Okè.. Maar in princpe zou een 13 weken zwangerschap wel testbaar moeten zijn, maak ik op uit eerdere reactie.

Daarnaast zou het feit dat ik een tijd geleden wel een positieve test heb gehad ook niet kloppen omdat het hcg in principe niet minder wordt toch?
    Als ik toen zwanger was geweest, had hij een week later sowieso positief moeten zijn toch?

Reageren
Reageer op: 13 weken negatief
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.