- Anoniem12 februari 2014 om 10:10
Hallo,
Ik start vandaag aan mijn derde week overtijd. Heb al urinetesten gedaan maar deze zijn negatief. Ben dan 2 dagen geleden naar de huisdokter geweest voor een bloedtest. Gisteren resultaat gekregen, ook negatief. Ik ben 25 jaar ben al 7 maanden gestopt met de pil, we hebben een kinderwens. Ben altijd regelmatig, nog nooit zo lang overtijd geweest. Weet me geen raad want al zegt de bloedtest dat het negatief is toch heb ik het gevoel zwanger te zijn. Heb last van krampen in de onderbuik, maar niet zo erg zoals ik mijn menstruatie moet krijgen. Sta ieder morgen op met grote honger terwijl ik anders nooit ontbijt. Heb last van acne, lichte hoofdpijn en af en toe pijnlijke steken in mijn borsten.
Wat is er met me aan de hand als ik dan toch niet zwanger ben?
Ben echt ongerust.
Alvast bij voorbaat bedankt voor eventuele reacties8 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 februari 2014 om 15:50Je klachten zouden toch kunnen worden veroorzaakt door het ontpillen. Maar zekerheid zou je alleen maar kunnen krijgen door een echo bij de gynaecoloog. Maar daar is het nog te vroeg voor.
ReagerenAnoniem12 februari 2014 om 16:59Hallo Tandor,
Reageren
bedankt om te reageren. Als ik nu 15 dagen te laat ben dan ben ik 6 weken zwanger? Vanaf wanneer kan je pas een echo laten nemen dan?
GroetjesJohn (moderator)
12 februari 2014 om 17:46Dat is en beetje moeilijk te zeggen.
Reageren
Er van uitgaande dat de eisprong ca 14 dagen voor de te verwachten menstruatie is, zou je dus ca 26-28 dagen zwanger zijn. Na 5 weken zwangerschap zou eventueel een echo gemaakt kunnen worden.Anoniem12 februari 2014 om 18:26Dus als ik nog 7 dagen wacht en dan nog geen menstruatie gehad heb, best eens naar de gynaecoloog voor echo?
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2014 om 18:38Dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.
ReagerenAnoniem12 februari 2014 om 19:34En andere mogelijkheden zijn?
ReagerenJohn (moderator)
12 februari 2014 om 21:16De volgende menstruatie afwachten. Als die dan ook uitblijft komt de gynaecoloog dus weer in beeld.
ReagerenAnoniem13 februari 2014 om 13:05Bedankt voor de info. Zal nog even afwachten en als de menstruatie er dan nog niet is zal ik een afspraak maken bij de gynaecoloog.
Reageren
Dank u