- Anoniem18 juli 2015 om 09:51
Wat fijn dat je de moeite neemt om deze vraag te bekijken, wellicht kun je mij dan helpen.
De afgelopen 2 cyclussen zijn bij mij erg vreemd verlopen. Ik heb namelijk meerdere positieve zwangerschapstesten gehad. Toch dacht ik steeds gewoon ongesteld te zijn geworden, dus begon ik wederom iedere keer opnieuw met tellen.
In mijn laatste cyclus was ik 8 dagen over tijd voordat ik ongesteld werd. Eergisteren (cyclusdag 12) kreeg ik ovulatie pijn (heb ik altijd) wel erg vroeg voor mijn “normale” cyclussen. Normaal ovuleer ik rond dag 16. Daarom had ik voor de zekerheid, omdat ik het toch wel vreemd vond, een zwangerschapstest gedaan. Deze test is van de Kruidvat met het + en – teken. Omdat ik niet vals positief wilde testen heb ik voordat ik de test deed (met middag urine) uitvoerig bekeken en in verschillende soorten licht gehouden om een + te ontdekken die er dan al “in zou zitten”, maar nee, het zat er niet. Mooi dacht ik. Dan is dat al uitgesloten. Vervolgens deed ik de test en al vrij snel kwam er een verticaal streepje bij het – teken waardoor dit een + vormde. Ik kon mijn ogen niet geloven. Het was er echt, de +!!
Ik ben blij en verward tegelijk. Daarna ben ik naar de Kruidvat gegaan om zo’n zelfde test aan te schaffen en een Clear Blue met + en –
De volgende dag (gisteren dus) heb ik de testen weer gedaan. Wederom met middag urine. En geloof het of niet. Ze zijn ALLEBEI positief. Zowel dezelfde Kruidvat test als de Clear Blue.
Is het dan zo dat die testen ook reageren op het LH hormoon? Maandag ga ik bellen met een verloskundige praktijk in de buurt om mijn verhaal uit te leggen, maar het zou al een stuk schelen als er hier iemand rond surft die alvast een antwoord heeft op deze vragen. Tevens bel ik de fabrikant op maandag om te vragen of het uberhaupt mogelijk is dat zij positief uitslaan tijdens een ovulatie.
Ik heb geen ovulatie test gedaan, ik gebruik ze namelijk nooit omdat ik altijd een duidelijk aanwezige en regelmatige eisprong heb.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 juli 2015 om 10:48De zwangerschapstesten reageren niet op het LH hormoon.
Als je een eisprong hebt zou je ook niet zwanger kunnen zijn. Tenzij je dus al zwanger bent. Maar dan is dat wat je voelt geen eisprong.Het heeft overigens geen enkele zin om zo vroeg een zwangerschapstest te doen. Halverwege in je cyclus. Alle resultaten die je dan krijgt zijn onbetrouwbaar. Tenzij zoals ik net al schreef, je dus al zwanger bent.
Ga maandag eerst naar je huisarts en laat een bloedtest doen.
ReagerenDinkytoy18 juli 2015 om 13:27Hai Tandor,
Bedankt voor je reactie.
“Zo vroeg” een zwangerschapstest is het niet helemaal. Ik doe ze al 2 maanden lang, vanwege die twijfels. Ook heb ik geschreven dat ik het al vreemd vond dat er een eisprong plaatsvond op cyclusdag 12. Het voelde namelijk wel hetzelfde.
Ik heb zowel positieve zwangerschapstesten gehad ver na mijn “niet ongesteldheids dag” (nod) als dan nu “midden in mijn cyclus”. Ik heb alleen nadat ik over tijd was en die bloeding kreeg niet meer getest omdat ik dat zinloos vond.
Misschien houd ik mezelf wel voor de gek en wil ik helemaal niet geloven dat het zo zou kunnen zijn.
Het originele verhaal is veel langer, misschien krijg je dan een beter beeld van de situatie. Ik vond het alleen niet nodig iedereen die dit leest te bombarderen met van alles en nog wat.
Het antwoord op mijn vraag heb ik nu van jou gekregen Tandor. Toch zal ik de fabrikant nog bellen, daarna mijn huisarts en dan misschien nog een verloskundige praktijk, als er iets zit dan zit het er nog wel even 😉
Dank je wel.
Reageren