- Anoniem31 januari 2014 om 17:29
Hoi,
Ik ben midden in mijn strip gestopt met de pil omdat ik hier heel erg op reageerde en mijn partner en ik toch zwanger willen worden.
Nu ben ik 3 dagen te laat gestart met de pil en 9 dagen later gestopt. ik heb 4 dagen later een ontrekkingsbloeding gehad. Om mijn cyclus op te sporen ben ik gaan testen met ovulatie testen
Er zijn dus twee mogelijke cycli:
1: Eerste dag menstruatie 29 december 2013 – moest starten met de pil op de 2 januari en ben gestart op 5 januari.- gestopt met de pil op 13 januari en ontrekkinsbloeding op 16 januari. Mogelijke eisprong met cyclus van 28 dagen: 12 t/m 14 januari.
2: eerste dag menstruatie 16 januari – mogelijke eisprong met cyclus 28 dagen: 30-31 januari.
Ik ben op 26 januari gestart met de ovulatie testen. ik had direct een dubbele streep waarvan de eerste teststreep niet even sterk was al de controle streep. Volgens de handleiding was dit dan negatief. de 27e had ik hetzelfde. de 28e en 29e waren ze positief volgens de handleiding.
Ik besloot om 2 dagen niet te testen en daarna de 5e test. Dit is vandaag (31 januari) geweest en mijn test was weer positief..
Nu lees ik op internet (bron: sensitest) dat de ovulatietest ook reageerd op HCG. Zou het kunnen dat ik daarom positieve ovulatietesten behoud? Of heeft dit een andere reden. Ïk snap er niets meer van namelijk.
Mijn test is overigens van testpoint, maar werkt hetzelfde als sensitest en is qua uiterlijk ook hetzelfde.
Groet,
Anoniem6 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 januari 2014 om 18:23Omdat je hormoonstelsel dus van streek is omdat je
Reageren
a. te laat met de pil was begonnen en
b. er na 9 dagen weer mee bent gestopt,
kun je beter gewoon de volgende menstruatie afwachten en dan gaan kijken wanneer je vruchtbare dagen zijn. Je lichaam heeft toch wel even nodig om weer in een normaal ritme te komen.Anoniem31 januari 2014 om 18:37Ondanks dat mijn ritme van slag zou zijn, dan zou ik toch niet zo lang positief mogen testen?
ReagerenJohn (moderator)
31 januari 2014 om 18:54Het LH hormoon wordt langer afgegeven dan 3 dagen.
Reageren
Bij vrouwen zorgt LH primair voor de ovulatie en de instandhouding van de functie van het gele lichaam gedurende 2 weken. Dat is dus ca tot het begin van de menstruatie. Dan 2 weken niet en het start weer net voor de ovulatie.Anoniem31 januari 2014 om 19:02als ik het goed begrijp, dan zou mijn ovulatie al moeten zijn geweest.
Want als ik enkele dagen voor de ovulatie test (meer dan 48 uur ervoor) zou ik dus geen LH moeten meten? Of een heel licht streepje. Geen van mijn streepjes zijn heel licht geweest maar wel enkele iets lichter dan de teststreep.Maar de ovulatietest meet ook HCG. hoe betrouwbaar is het dan? want hcg start toch snel na de bevruchting?
ReagerenAnoniem31 januari 2014 om 19:05overigens ben ik eerder gestopt met mijn pil, en toen werd mijn cyclus eerst 35 dagen en daarna alweer 28 dagen.
Reageren
Dus uitgaande van 35 dagen. zou ik ’te vroeg’ hebben getest en had ik dus geen positief resultaat mogen hebben.John (moderator)
31 januari 2014 om 19:12De ovulatietest reageert inderdaad ook op HCG. Maar dat staat ook in de gebruiksaanwijzing.
Reageren
Indien je gedurende 4 of 5 dagen een positieve testuitslag krijgt op de ovulatietest met een [b]donkerpaarse testlijn[/b], doe dan eerst een zwangerschapstest.